عروس هلندی

عروس هلندی

چکیده

طوطی عروس هلندی یا کوکاتیل پرنده ای زیبا و دوست داشتنی که جای خود را در بسیاری از خانه ها ما باز کرده و به خاطر ویژگی های ظاهری و جذابیت هایی که بواسطه ارتباط خوبی که با صاحبان خورد بر قرار می کند طرفداران بسیاری دارد. برای داشتن عروس هلندی سالم و سر و حال، لازم است که در خصوص تغذیه سالم و رژیم غذایی آن اطلاعات کافی داشته باشید. در این مقاله سعی می کنیم پاسخ به بسیاری از سوالات را در خصوص نگهداری، غذای عروس هلندی، مکمل ها ارائه نماییم.

درباره عروس هلندی

عروس هلندی یک پرنده کوچک و زیبا از طوطی سانان است که زادگاهش استرالیا است. عروس هلندی برای استایل، کاکل زیبایش و صدای دلنشینی که تولید می‌کند مورد توجه است. عروس هلندی ها به دلیل تنوع رنگی و شکل بی‌بدیل دمشان مورد محبوبیت بسیاری از طرفداران پرندگان خانگی قرار گرفته‌اند. انواع عروس هلندی همچون عروس هلندی‌های لوتینو، سینامون، آلبینو و گری دیوتی می‌شوند. هر نوع از این پرنده ها خصوصیات ویژه‌ای دارد که آنها را از دیگر انواع متمایز می‌کند.عروس هلندی ها بسیار دوست داشتنی و مهربان هستند و برای جذابیت و کنجکاویشان معروفند. آنها از لحن صدای‌شان برای بیان خوشحالی، ترس، خشم و تأسف استفاده می‌کنند و می‌توانند حتی کلمات و جملات را بیاموزند و تکرار کنند.

این پرنده ها نیاز به فضای بزرگی برای پرواز و حرکت دارند، بنابراین باید یک قفس با ابعاد مناسب برای آن در نظر بگیرید و فضایی برای پرواز و آزادی در نظر بگیرید. در مجموع، عروس هلندی‌ها پرندگانی با رفتار مودبانه، زیبا و دوست داشتنی می‌باشند که می‌توانند با مراقبت‌های مناسب و توجه به نیازهای آنها، پرنده‌ی خانگی ایده‌آلی باشند. توجه به رژیم غذایی عروس هلندی و شرایط آن بسیار اهمیت دارد.

غذای اصلی عروس هلندی 

غذای اصلی عروس هلندی، ارزن و کتان مخلوط است. ارزن و کتان مخلوط را به عنوان غذای اصلی عروس هلندی استفاده نمایید و همیشه در اختیار عروس هلندی قرار بدهید. ترکیب این دو، دان اصلی است. نسبت ترکیب ارزن و کتان برای عروس هلندی، یک پیمانه کتان و چهار پیمانه ارزن می باشد. دقت کنید که ارزن تازه و ایرانی بهترین ارزن برای عروس هلندی می باشد. ترکیب مناسب ارزن و کتان برای عروس هلندی اهمیت دارد.

مخلوط دان ها یا هفت تخم عروس هلندی نیز، یک ترکیب متعادل و مناسب با انواع دان ها علاوه بر ارزن و کتان می باشد که به عنوان غذای اصلی عروس هلندی نیز مناسب می باشد. این مخلوط با سایر دان ها مانند تخمه آفتاب گردان، کافشه، گشنیز و دان های دیگر سایر منابع و ویتامین های عروس هلندی را تامین می نماید. دقت کنید سایر دان هایی مانند ذرت، گندم که در ترکیبات غذایی عروس هلندی استفاده می شود برای عروس هلندی مناسب نمی باشد. این هفت تخم را می توانید روزی یک قاشق غذا خوری در دانخوری مخصوص عروس هلندی در کنار ارزن و کتان در اختیارش قرار بدید.

تخمه آفتاب گردان عروس هلندی

انواع تخمه ها برای عروس هلندی مناسب است. البته به خاطر چربی بالای تخمه آفتاب گردان بهتر است که هفته ای دو وعده بیشتر به عروس هلندی داده نشود. سعی کنید تخمه آفتاب گردان قرمز، قهوه ای که سایز کوچک هستند استفاده نمایید تا عروس هلندی براحتی آنرا بشکند.

تخم مرغ برای عروس هلندی

تخم مرغ آب پز یکی از مواد غذایی محبوب و مقوی برای عروس هلندی است که بیشتر به عنوان یک مکمل غذایی برای تغذیه آنها استفاده می‌شود. تخم مرغ به طور خاص حاوی پروتئین، ویتامین A و D، اسیدهای آمینه و مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، آهن و فسفر می‌باشد. تخم مرغ همچنین حاوی آنزیم‌های مفید و مواد مغذی دیگری است که می‌تواند برای سلامتی و رشد سالم عروس هلندی مفید باشد. هرچند بخاطر میزان پروتئین بالای آن نباید افراط شود بنابراین لازم است تخم مرغ آب پز را هفته ای یک بار تا دو بار در برنامه غذایی عروس هلندی قرار دهید. معمولا تخم مرغ آب پز را همراه با آرد سوخاری مخصوص پرندگان در اختیار عروس هلندی قرار می دهند.

برای هضم و جذب بهتر تخم مرغ و خوش خوراک شدن آن لازم است که تخم مرغ را همراه با آرد سوخاری مخصوص پرندگان ترکیب کنید و در اختیار عروس هلندی قرار دهید. آرد سوخاری مخصوص پرندگان مزایای زیادی برای گوارش عروس هلندی دارد.

غذای تخم مرغی عروس هلندی

شرکت های تولید کننده غذای تخم مرغی هستند که محصولات باکیفیتی را تهیه می نمایند، در صورت تمایل می توانید از غذای تخم مرغی آماده شد برای عروس هلندی استفاده نمایید. غذای تخم مرغی برای تقویت عروس هلندی می باشد و می توانید هفته ای یک الی دو بار در اختیار عروس هلندی قرار دهید.

سفیده یا زرده برای عروس هلندی

گفتیم تخم مرغ آب پز یکی از مکمل های عالی برای تقویت عروس هلندی است که می تواند جزء غذای هفتگی عروس هلندی باشد. از تخم مرغ آب پز برای تغذیه جوجه ها در دوران جوجه داری هم استفاده می شود. تخم مرغ بهترین غذا برای تغذیه جوجه های یک روزه تا زمان پردرآوردن جوجه ها می باشد. اما سوالی که بسیاری از صاحبان عروس هلندی دارند این است که تخم مرغ آب پز را به چه صورت باید در اختیار عروس هلندی قرار داد سفیده خالی یا تخم مرغ کامل. پاسخ تخم مرغ کامل یعنی سفید و زرده با هم می باشد و بهتر است که تخم مرغ رنده شده و با آرد سوخاری ترکیب گردد.

زرده تخم مرغ حاوی چربی بیشتری نسبت به سفیده می باشد و بنابراین پیشنهاد می شود که در صورتیکه چند بار در هفته، تخم مرغ را در رژیم غذایی عروس هلندی قرار می دهید می توانید سفیده خالی را چند بار در هفته به عروس هلندی بدهید.

میوه ها برای عروس هلندی

بعد از ارزن و کتان و پلت های مخصوص عروس هلندی، لازم است که میوه در رژیم غذایی عروس هلندی قرار گیرد.عروس هلندی از از خوردن تقریباً همه انواع میوه ها لذت می برند و غیر از موارد ممنوعه همه انواع میوه و سبزیجات برای عروس هلندی مناسب است. برخی از میوه ها عبارتند از سیب، انبه، پاپایا، موز، زغال اخته، انگور، شلیل، پرتقال، زردآلو و طالبی که بسیار مناسب است. میوه ها را می توانید خرد کنید و یا لای گیره قرار بدهید تا عروس هلندی براحتی از آن تغذیه کند. به عروس هلندی خود یک تکه میوه بدهید تا ببینید آیا آن را دوست دارند یا نه. باید به عروس هلندی فرصت بدید تا میوه به دهنش مزه کند. وقتی یاد می گیرید که عروس هلندی شما چه چیزی را دوست دارد، از تغییر دادن این نترسید. باید مراقب باشید که هیچ دانه میوه ای در میوه هایی که به عروس هلندی خود می دهید وجود نداشته باشد. دانه‌های میوه‌ها حاوی سیانید هستند، یک عنصر سمی که می‌تواند برای کاکائو بسیار خطرناک باشد. همیشه میوه ها را به خوبی بشویید تا مطمئن شوید که فاقد آفت کش ها و مواد شیمیایی هستند.

پیشنهاد می شود که :

سیب را بصورت هفتگی در برنامه غذایی عروس هلندی بگنجانید، چرا که سیب علاوه بر مزایای زیادی که برای عروس هلندی دارد، از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند.

در دادن سبزیجاتی مانند کاهو افراط نکنید، چون خوردن زیاد آن باعث اسهال برای عروس هلندی می گردد.

بهتر است که میوه و سبزیجات را بصورت خیس و با رطوبت زیاد در اختیار عروس قرار ندهید چرا که رطوبت زیاد باعث می شود هضم میوه برای عروس هلندی کندتر انجام شود.


سبزیجات مضر برای عروس هلندی

- آووکادو
پرسین، این سم موجود در چاله های آووکادو می تواند به میوه و پوست آن نفوذ کند و آووکادو را برای پرندگان خطرناک کند. مقادیر کم آووکادو منجر به موارد زیر برای عروس هلندی می شود : بی حالی، مشکلات تنفسی، استفراغ کردن، اسهال،مرگ
-دانه ها و هسته های میوه ها 
هسته ها و دانه های میوه حاوی سیانید هستند که در آثار کوچک کشنده هستند. در حالی که می توانید میوه ها را به پرندگان خود بدهید و آنها نیز به نوبه خود از آنها بسیار لذت می برند، ابتدا دانه ها یا هسته آن را بردارید. زیرا بسیاری از میوه ها حاوی دانه هایی هستند که مقادیر کمی سیانید دارند که می تواند آنها را تا حد مرگ مسموم کند.
به عنوان مثال می توان به سیب، گلابی، گیلاس و هلو اشاره کرد. تا زمانی که دانه ها و هسته ها حذف شوند، این میوه ها برای پرندگان بی خطر هستند.
-قارچ
قارچ به هر شکلی برای پرندگان مضر است. خام یا پخته، قارچ یا قارچ به هر شکلی برای پرندگان مضر است. خوردن قارچ، استفراغ کردن، اسهال، نارسایی کبد، مرگ
-پیاز، سیر و پیازچه
تغذیه مکرر غذای حیوانات خانگی با پیاز، سیر و پیازچه برای آنها مضر است. در مقادیر کم، این گیاهان معمولی که ما دوست داریم ممکن است اثرات نامحسوسی روی عروس هلندی و پرندگان خانگی داشته باشند، اما بهتر است از همه آنها دوری کنید. مصرف مکرر آن می تواند مشکلات زیادی را در پرندگان ایجاد کند.
-برگ و ساقه گوجه فرنگی
ساقه و برگ گوجه فرنگی برای پرندگان سمی است. نه اینکه بتوانید اینها را به راحتی در سوپرمارکت محلی بخرید، اما کسانی از شما که خودتان گوجه فرنگی می کارید، مراقب باشید. به ساقه و برگ پرندگان خود از گیاه یا تکه‌های ساقه گوجه‌فرنگی تاک غذا ندهید. البته گوجه فرنگی برای عروس هلندی بی خطر است.
- اسفناج 
اسفناج دارای یکی از غلظت های بالاتر اسید اگزالیک است که جذب کلسیم را در پرندگان مهار می کند. اسید اگزالیک را می‌توان در بیشتر سبزیجات یافت، اما در اسفناج با غلظت‌های بالاتری وجود دارد. تغذیه بیش از حد اسفناج پرنده می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

خوراکی های مضر برای عروس هلندی

- نمک
حتی یک مقدار کم نمک هم برای عروس هلندی مضر است. بنابراین از دادن خوراکی هایی که دارای نمک هستند پرهیز نمایید. شما باید از دادن تنقلات مورد علاقه حیوان خانگی خود اجتناب کنید.

-شکلات
تئوبرومین یک محرک است و از گیاه کاکائو به دست می آید. حیوانات به اندازه انسان‌ها تئوبرومین را متابولیزه نمی‌کنند. از این رو، آنها به راحتی می توانند تئوبرومین بیش از حد در سیستم خود جمع کنند و مسموم شوند. شکلات تلخ دارای غلظت بسیار بالاتری از تئوبرومین است زیرا محتوای کاکائو بیشتری دارد. کاکائو (پودر) اساساً کاکائو آسیاب شده است که در دمای بالاتر گرم می شود. سایر غذاهای رایج حاوی تئوبرومین شامل چای، نوشیدنی های کولا و غیره است.
-نوشیدنی های کافئین دار
قهوه، چای و نوشابه های کافئین دار خطرات بزرگی برای پرندگان هستند. کافئین انسان را هوشیارتر و بیش فعال تر می کند و همین اثر را در پرندگان دارد، البته بسیار قوی تر.
بسیاری از غذاها به دلیل محبوبیت قهوه حاوی کافئین هستند. بنابراین مراقب غذاهایی باشید که ممکن است بی ضرر به نظر برسند، مانند کیک، بستنی و غیره.
-شیر و محصولات لبنی
پرندگان نمی توانند لبنیات را هضم کنند. ما ممکن است از شیر و مشتقات آن مانند پنیر، ماست و غیره لذت ببریم، اما عروس هلندی و سایر پرندگان زینتی، آنزیم مناسبی برای هضم لاکتوز ندارند. مشابه افرادی که می شناسیم که به لاکتوز حساسیت ندارند. لبنیات نیز اگر به درستی در یخچال نگهداری نشوند به سرعت فاسد می شوند. این بدان معناست که آنها می توانند حاوی باکتری یا قارچ باشند که می توانند باعث عفونت های جدی شوند.
-الکل
مصرف الکل یا استنشاق برای پرندگان سمی است. موارد مسمومیت با الکل هنوز در پرندگان خانگی اتفاق می افتد، به ویژه آنهایی که اجازه دارند آزادانه در خانه پرسه بزنند. بنابراین صاحبان حیوانات خانگی، هنگامی که نوشیدنی های الکلی در اطراف خود می نوشید، مطمئن شوید که پرندگان شما در قفس خود هستند.الکل همچنین فقط هنگام مصرف خطرناک نیست. اقلام خانگی مانند اسپری های ضدعفونی کننده و ضدعفونی کننده های دست نیز حاوی الکل هستند. اینها هنگام استنشاق برای پرندگان سمی هستند.

آیا هندوانه برای عروس هلندی خوب است؟

به طور خلاصه، هندوانه برای عروس هلندی بد نیست. با این حال، قبل از اینکه هندوانه را به پرنده خود بدهید، باید پوست آن را جدا کنید. در حالی که پوست هندوانه برای عروس هلندی سمی نیست، اما ارزش غذایی بالایی ندارد و ممکن است باعث مشکلات گوارشی باشد. پرندگان معمولاً دانه های هندوانه را قبل از گوشت نرم میوه می خورند. اگر پرنده خود را با کل هندوانه تغذیه کنید، پوست آن را نیز می خورند.در حالت ایده آل، شما باید یک روز در میان به عروس هلندی خود کمی میوه بدهید. به این ترتیب، آنها در مورد سایر غذاهایی که می خورند خیلی حساس نمی شوند. مطمئن شوید که در مصرف آن زیاده روی نکنید زیرا اگرچه مقدار کمی میوه برای پرنده شما مفید است، اما مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به مشکلات غذایی شود.

سرکه سیب برای عروس هلندی

سرکه سیب یک مکمل بسیار مفید و قوی است که استفاده از سرکه سیب برای عروس هلندی و دیگر پرندگان، فواید زیادی برای سلامتی آنها دارد. سرکه سیب به عنوان یک داروی مفید برای بیماری های گوارشی ، کبد چرب ، نارسایی کلیوی و جلوگیری از رشد باکتری ها و قارچ ها و همچنین سرکه سیب برای پیشگیری از بیماری ورم روده مورد استفاده قرار میگیرد. توجه کنید که سرکه سیب یک ضدعفونی کننده طبیعی است پس شما میتوانید برای تمیز کردن آبخوری و دانخوری از سرکه سیب استفاده کنید.سرکه سیب دارای کلسیم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین های C، E، B1، B2 و B6 است که به سلامت پرنده کمک میکند.سرکه سیب، موجب کم شدن آبریزش عروس هلندی شود.از سرکه سیب برای درمان چاقی و اضافه وزن عروس هلندی و پرنده به علاوه در صورت هضم نشدن سرلاک در چینه دان یا معده عروس هلندی و هر پرنده ی دیگر از این محصول معجزه میتوانید استفاده کنید.

پیشنهاد می شود، هفته ای یک بار به میزان 5 قطره در 100 آب آشامیدنی در آب عروس هلندی بریزید و یا در آبتنی عروس هلندی به میزان یک قاشق غذاخوری استفاده نمایید.

 

از کجا بفهمیم که عروس هلندی سردش است؟

  • وضعیت بدن: اگر بدن پرنده سردش باشد و بدن آن از حالت طبیعی پایین تر باشد، احتمالاً سردش است.​
  • رفتار تغذیه: اگر مصرف غذای خود را کمتر مصرف کنید یا مصرف آن را کاهش دهید، این نشان‌دهنده سردی بدن است.
  • رفتار غیرعادی: اگر کوکاتیل خود رفتار غیرعادی داشته باشد، مثلاً بیش‌تر در قفس پنهان شود یا بیش‌تر بخوابد، ممکن است دلیلش سردی بدن باشد.
  • تغییرات در پوست و پر: اگر پوست یا پرنده خشک یا خارج از حالت طبیعی باشد، ممکن است دلیلش سردی بدن باشد.
  • در هر صورت، اگر مطمئن باشید که کوکاتیل خود را سرد کنید، توصیه می شود به یک متخصص دامپزشک مراجعه کنید تا دلیل و راه حلی برای این مشکل پیدا کنید.

  • یک عروس هلندی بگیرم یا یک دو تا ؟

بیشتر پرندگان از حضور پرنده دیگری در خانه لذت می‌برند، اما اگر بتوانید در طول روز زمان کافی را با عروس هلندی تک خود بگذرانید و وقت لازم برای آن داشته باشید معمولا یک عروس هلندی انس بیشتری به شما خواهد داشت و ارتباط بیشتری با شما بر قرار می کند. اگر زمان زیادی ممکن است در خانه تنها باشد بهتر است که دو تا عروس هلندی تهیه نمایید.

اگر عروس هلندی دوم بگیرم، آیا می توانم آن را در همان قفس پرنده دیگرم بگذارم؟

نه بلافاصله. نه پرندگان ممکن است بر سر قلمرو با هم بجنگند و یک پرنده ممکن است پرنده دیگر را تا سر حد مرگ نوک بزند یا از خوردن و نوشیدن آب جلوگیری کند. لازم است که پس از قرنطینه 30 روزه، پرندگان را در قفس های جداگانه در یک اتاق نگهداری کنید. در عرض چند هفته، 2 قفس را به هم نزدیکتر کنید تا عروس هلندی بتوانند یکدیگر را بهتر بشناسند. بعد از یک هفته یا بیشتر، 2 پرنده را از قفس بیرون بیاورید و با هر دو با هم بازی کنید تا ببینید چگونه با هم کنار می آیند. بگذارید چند هفته دیگر با هم بازی کنند، سپس آنها را در یک قفس کاملاً جدید قرار دهید تا هیچ یک از آنها بر سر قلمرو دعوا نکنند.

 آیا می توانم طوطی برزیلی یا مرغ عشق را در همان قفس با عروس هلندی نگهداری کنم؟

برخی از افراد این کار را انجام می دهند، اما ایمن یا توصیه نمی شود. فقط گونه های مشابه پرندگان باید در قفس های مشابه نگهداری شوند. کوتوله ها و مرغ عشق ها بسیار تهاجمی تر از کاکاتیل ها هستند. آنها پاها و انگشتان عروس هلندی را گاز می گیرند و به آنها نوک می زنند یا به آنها حمله می کنند. عروس هلندی شما ممکن است به شدت آسیب ببیند و ممکن است با انگشتان پا از دست رفته یا انواع دیگر جراحات منجر شود. مرغ عشق ها نیز تمایل دارند که همراهان خود را بیش از حد از قبل شکار کنند. عروس هلندی شما ممکن است با کاکلی روی سر نداشته باشند.

آیا اگر عروس هلندی جدید گرفتم باید قرنطینه کنم؟

بله، کاملا برای 30-60 روز. این یک فرایند اصولی و استاندارد است اگر سلامتی پرنده برای شما مهم است لازم است که قرنطینه پرنده جدید را جدی بگیرید. بهتر است که فرایند پاکسازی هم برای پرنده جدید انجام پذیرد. پرندگان جدید ممکن است بیماری‌ها، ویروس‌ها و عفونت‌های کشنده داشته باشند که می‌توانند از طریق هوایی که آنها تنفس می‌کنند یا از طریق تماس مستقیم به پرندگانی که قبلاً متعلق به ما هستند، منتقل شوند. قرنطینه کردن پرندگان جدید به محافظت از پرندگانی که قبلاً داریم از بیمار شدن کمک می کند. علاوه بر عفونت، برخی از بیماری های کشنده نیز مانند بیماری PBFD، بیماری PDD،برخی از آنها هستند.

چه نوع قفسی برای عروس هلندی بخرم؟

هر چه قفس بزرگ تر باشد برای پرنده ایده آل تر است هر چند لازم است که فضایی که اشغال می کند، جابجایی قفس و نظافت آنرا نیز در نظر بگیرید. اما باید قفسی انتخاب کنید که عروس هلندی در آن فضای کافی داشته باشد. قفس های 1032 و 1033 برای عروس هلندی مناسب می باشد چراکه دارای درب بزرگ و فضای حداقلی لازم است.

عروس هلندی شما باید بتواند براحتی در آن بال بزند و به طور کامل دراز کند. عروس هلندی روی یک نشیمنگاه برای ورزش شروع به بال زدن می‌کنند. اگر قفس خیلی کوچک باشد بال ها به قفس می خورد و باعث آسیب به بال ها و پرها خونی می شوند. فاصله بین میله ها نباید زیاد باشد تا سر عروس بین میله ها گیر کند. قفس های 4 گوش بهتر است تا در صورتیکه نیاز به نصب لانه داشتید بتوانید از آن استفاده نمایید. عروس هلندی در قفس های چهار گوش احساس  امنیت بیشتری می کند.

بهتر است که قفس دارای فضله گیر باشد یعنی بخش کف قفس قابل دسترس عروس هلندی نباشد تا مستقیما با فضله ها در تماس نباشد و پای عروس هلندی آلوده نشود چون عروس هلندی عادت دارد غذای خود را با پا نگه می دارد.

چوب قفس و نشیمن عروس هلندی

استفاده از چوب با قطر 20 میلی متر برای نشیمن و نشیمنگاه های مختلف برای عروس هلندی مناسب است. برای قفس لازم است که حداقل دو تا چوب قفس داشته باشد تا عروس هلندی بین دو تا چوب جابجا شود. استفاده از نشیمن های مسطح نیز برای عروس هلندی مناسب می باشد.

قفس عروس هلندی را کجا بگذارم؟

قفس را روی دیوار در مکانی با نور خوب، اما دور از نور مستقیم خورشید، جایی که فعالیت و رفت و آمدی زیادی وجود دارد، قرار دهید. نشیمنگاه های پرنده باید تقریباً همسطح سینه شما باشد. افرادی که به طور غیرمنتظره ای می آیند و می روند می توانند عروس هلندی شما را مبهوت کنند. آن را دور از پنجره ها و درهای بیرونی نگه دارید. برای عروس هلندی یک شب خواب قرار دهید. بهتر است که قبل از آوردن عروس هلندی، قفس و لوازم لازم عروس هلندی را در قفس قرار دهید.

برای جابجایی عروس هلندی از چی استفاده نماییم.

بهتر است برای جابجایی عروس هلندی از کیف حمل عروس هلندی استفاده نمایید. 

وقتی عروس هلندی را به خانه آوردم چه کار کنم؟

عروس هلندی جدید خود را در قفس قرار دهید و سعی کنید سر و صدای خانه خود را پایین نگه دارید. از فریاد زدن و صدای بلند تلویزیون یا موسیقی خودداری کنید. اگر پرنده شما اهلی نیست، تا یک هفته به او فرصت دهید تا قبل از اینکه بخواهید او را از قفس بیرون بیاورید با شما و محیط جدید سازگار شود. به روال عادی خود ادامه دهید و به عروس هلندی خود اجازه دهید فعالیت های خانواده را مشاهده کند. دست خود را در داخل قفس وارد نکنید و پرنده جدید خود را نگیرید. این او را می ترساند و ممکن است مشکلات گاز گرفتن شروع شود.بیشتر عروس هلندی ها دوست ندارند با مشت بسته نگه داشته شوند یا آنها را مهار کنند.شما می خواهید پرنده جدیدتان با کمال میل به سمت شما بیاید، نه به زور. به سراغ پرنده خود بروید و در طول روز با صدایی آرام و اطمینان بخش با او صحبت کنید. عروس هلندی ها به صدای ما به همان روشی که کودکان پاسخ می دهند پاسخ می دهند. این به شروع فرآیند پیوند بین شما و عروس هلندی شما کمک می کند. در چند روز اول کمتر بهش برای ارتباط فشار بیاورید و یا در هفته اول با آن دست نگیرید. غریبه ها و بازدیدکنندگان را از پرنده خود دور نگه دارید تا زمانی که با شما و خانواده جدیدش سازگار شود.

اگر پرنده جدید شما رام شده باشد، ممکن است بخواهد ظرف چند ساعت از قفس بیرون بیاید. پرندگانی که با دست تغذیه می شوند و با دست رام می شوند از روز اول از انسان نمی ترسند و از توجه و همراهی که قبلاً به آنها عادت کرده اند از بودن در کنار پرورش دهنده و جفت کلاچ خود لذت خواهند برد. یا اگر پرنده ای را که قبلاً مالک آن بودید به فرزندی پذیرفتید. با استفاده از دستور Step Up، پرنده جدید خود را از قفس خارج کنید. هرگز دست خود را داخل قفس نبرید و پرنده خود را نگیرید. جلسات باندینگ را کوتاه، 10 تا 15 دقیقه نگه دارید و چندین جلسه باندینگ در روز داشته باشید. همیشه قبل از اینکه پرنده خسته و پرخاشگر شود، پرنده خود را به قفس برگردانید. شما می خواهید آخرین تجربه خارج از قفس یک تجربه مثبت باشد. یاد بگیرید که زبان بدن پرنده خود را برای شما بخواند. زبان بدن را می توانید در صفحه چهارم سوالات پیدا کنید. اینجا را کلیک کنید. غریبه ها و بازدیدکنندگان را از پرنده جدید خود دور نگه دارید تا زمانی که با اعضای خانواده شما پیوند برقرار کند.

جیک لند

نظرات خود با ما و سایر دوستان در میان بگذارید، میتوانید سوال خود را در خصوص محصولات مطرح نمایید