همه چیز درباره کاسکو ها

همه چیز درباره کاسکو ها

چکیده

طوطی خاکستری یا طوطی خاکستری آفریقایی که در ایران با نام کاسکو شناخته می‌شود یکی از اعضای خانواده طوطیان می‌باشند که جزء دسته بندی میان جثه ها محسوب می شود. این پرنده از محبوب‌ترین طوطی‌ها در بسیاری از کشورهای جهان است. برای انتخاب یک کاسکو می توان 2 نژاد از آنها بنام کنگو و تیمنه را انتخاب کرد که البته نژاد کنگو آن فراگیر تر می باشد.کاسکوها پرندگانی بسیار باهوش، سخن گو و احساساتی می باشند. هوش بالای این نژاد از طوطی ها باعث می شود که بسادگی بتوانند کلمات و واژه های زیادی را در طول زندگی در کنار شما یاد بگیرند و صحبت کنند. اما در کنار جذابیت های بالای این پرنده لازم است که مسئولیت هایی را در قبال مراقبت و همنشینی با آن را بپذیریم. در این مقاله به ویژگی های خاص این طوطی خواستنی و مسئولیت های آن می پردازیم.

​حقایقی در مورد طوطی های کاسکو یا خاکستری آفریقایی

اگر تا به حال یک طوطی خاکستری آفریقایی دیده اید، پس می دانید که آنها پرندگان زیبایی هستند، اما آیا می دانید که آنها می توانند تا 1000 کلمه یا واژه را حفظ کنند و از کلماتی که یاد می گیرند در صحبت کردن استفاده کنند. گفتن این که این کاسکوها باهوش هستند، حق جمله را ادا نمی کند و بهترین بخش این است که این تنها چیزی نیست که طوطی خاکستری آفریقایی را بسیار خاص می کند. برای کشف چند مورد از جالب‌ترین و هیجان‌انگیزترین حقایق در مورد طوطی‌های خاکستری آفریقایی، از جمله منشاء آنها، اطلاعات در مورد زیرگونه‌های مختلف خاکستری آفریقایی و موارد دیگر، ادامه مطلب را بخوانید. یادگیری بیشتر در مورد این پرندگان شگفت انگیز ممکن است به شما انگیزه دهد تهیه یکی از این طوطی ها را به شما بدهد تا به عنوان یک پرنده خانگی در کنار شما باشد.

​بیش از یک نوع وجود دارد

در حالی که همه انواع طوطی های خاکستری آفریقایی شبیه به هم هستند، دو نوع متمایز و چند زیرگونه کمتر شناخته شده از این پرنده محبوب وجود دارد. محبوب ترین و رایج ترین خاکستری آفریقایی کنگو است. طوطی خاکستری آفریقایی کنگو بزرگترین طوطی خاکستری آفریقایی است که رنگ خاکستری روشن تری در پرهای خود دارد و منقاری سیاه و سفید یکدست دارد. دومین نوع رایج، خاکستری آفریقایی تیمنه است که در سال 2012 به عنوان یک گونه شناخته شد. خاکستری آفریقایی تیمنه کمی کوچکتر از کنگو است و رنگ پرهای آن تیره تر است. یکی دیگر از مشخصه های بارز خاکستری تیمنه این است که منقار بالایی آن روشن تر و رنگ بندی یک شاخ را دارد . با وجود تفاوت‌هایشان، هر دوی این طوطی‌های خاکستری آفریقایی حیوانات خانگی بسیار خوبی هستند و هر دو به یک اندازه باهوش هستند.  

​آنها در میان باهوش ترین گونه های پرندگان هستند

کاسکو ها یا طوطی‌های خاکستری آفریقایی علاوه بر اینکه یکی از محبوب‌ترین گونه‌های پرندگان خانگی هستند، یکی از باهوش‌ترین پرندگان نیز هستند. در سال های اخیر تحقیقات زیادی در مورد ظرفیت ذهنی طوطی های خاکستری آفریقایی توسط دانشمندان سراسر جهان انجام شده است. معروف ترین نمونه از این کار، کاری است که دکتر ایرنه پپربرگ با کاسکوی معروف خود، Alex انجام داد. با استفاده از الکس و دیگر خاکستری های آفریقایی در آزمایشات تحقیقاتی با تمرکز بر ارتباطات، او توانست نشان دهد که نه تنها طوطی های خاکستری آفریقایی می توانند یاد بگیرند. تعداد باورنکردنی کلمات انسانی، آنها می توانند یاد بگیرند که از آنها در زمینه برای برقراری ارتباط با صاحبان خود استفاده کنند. گفته می شود این پرندگان چشمگیر دارای ظرفیت های ذهنی و عاطفی یک کودک 5 ساله انسان هستند.

​مراقبت از یک خاکستری آفریقایی می تواند کار سختی باشد

از آنجایی که طوطی‌های خاکستری آفریقایی بسیار باهوش هستند، پیوندهای بسیار محکمی با صاحبان خود ایجاد می‌کنند و می‌توانند از نظر عاطفی کاملاً وابسته باشند. با توجه به این ویژگی، بهترین کارها را با صاحبانی انجام می‌دهند که می‌توانند زمان کافی را برای رسیدگی و معاشرت روزانه با آنها اختصاص دهند. همچنین، طوطی‌های خاکستری آفریقایی به ورزش زیادی نیاز دارند تا ماهیچه‌های قوی خود را تقویت کرده و وضعیت بدنی کافی را حفظ کنند. این بدان معنی است که آنها باید بتوانند چندین ساعت در روز را در خارج از قفس خود سپری کنند و در مناطق تحت نظارت بازی کنند.


آنها می توانند برای مدت بسیار طولانی زندگی کنند


کاسکوها تا 80 سال می تواند به عنوان یک پرندگی خانگی عمر کنند، بنابراین ضروری است کسانی که آن‌ها را به عنوان پرنده خانگی قبول می‌کنند بتوانند یک عمر با یک پرنده زندگی کنند. کاسکوها از نظر عاطفی بسیار حساس هستند و نمی‌توانند از پس برگشتن از یک صاحب به صاحب دیگر برآیند، اما متأسفانه بسیاری از آنها در طول عمر خود خانه‌های متعددی را تجربه می کنند، زیرا مردم بدون اینکه به این مسئله فکر کنند، عجله دارند تا آنها را داشته باشند. شما می توانید با کمک به آموزش مردم در مورد داشتن کاسکو، و با اطمینان از اینکه الگوی خوبی برای صاحبان پرندگانی که ممکن است علاقه مند به پذیرش چنین طوطی باشند، به موقعیت هایی از این دست پایان دهید.

سخت است که آنها را مشغول کنید

بیشتر مردم می توانند با مشکلات مشغول نگه داشتن یک کودک خردسال و یا فرزند خودشان کنار بیایند، بنابراین نمی توان گفت که حفظ یک پرنده بسیار باهوش با خسته شدن ازدست بچه خردسال یکسان است. کاسکوها برای شاد ماندن و سالم ماندن نیاز به تحریک ذهنی زیادی دارند، بنابراین باید انواع اسباب بازی ها و راه های دیگر برای تمرین ذهنشان در اختیار آنها قرار گیرد. در غیر این صورت، آنها می توانند به رفتارهای مخرب متوسل شوند و عادت های ناخوشایندی ایجاد کنند که ممکن است نیاز به مداخله حرفه ای داشته باشد.

جیک لند
  • دسته بندی : پرندگان - تغذیه پرندگان

نظرات خود با ما و سایر دوستان در میان بگذارید، میتوانید سوال خود را در خصوص محصولات مطرح نمایید