خوراکی های سمی و خطرناک برای پرنده

خوراکی های سمی و خطرناک برای پرنده

چکیده

پرندگان موجودات اجتماعی هستند، بنابراین بسیاری از صاحبان به حیوانات خانگی خود اجازه می دهند که در هنگام صرف غذا با آنها همراه شوند. در حالی که دادن غذا به پرنده بسیار سرگرم کننده است و می تواند برای سلامت عاطفی حیوان خانگی شما فوق العاده باشد، بسیاری از غذاهای رایج انسان وجود دارد که می تواند برای پرنده شما مضر یا حتی کشنده باشد. صاحبان باید بدانند کدام غذاها برای سهیم کردن آنها در خوردن آن مناسب هستند و کدام یک خطر جدی دارند.

1. ​شکلات

شکلات یک خوراکی فوق العاده برای تقسیم کردن با اعضای خانواده است، اما می تواند برای پرنده خانگی شما مضر یا کشنده باشد. مسمومیت با شکلات ابتدا سیستم گوارشی پرنده را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث استفراغ و اسهال می شود. با پیشرفت بیماری، سیستم عصبی مرکزی پرنده تحت تأثیر قرار می گیرد و بعد باعث تشنج و در نهایت مرگ می شود.

2. دانه سیب

سیب، همراه با سایر اعضای خانواده میوه های دانه دار از جمله گیلاس، هلو، زردآلو و گلابی حاوی مقادیر کمی سیانید در دانه های خود هستند. در حالی که خود میوه سیب یکی از بهترین ها برای پرنده شما است، اما خوردن دانه سیب برای پرنده خطرناک است. توجه داشته باشید که علاوه بر دانه های سمی ، ممکن است آفت کش هایی روی پوست میوه وجود داشته باشد.

برای دادن سیب به پرنده، سیب را به تکه هایی تقسیم کنید و پس از اینکه کاملا تمیز  شسشو کردید و هسته آن را جدا کردید آنرا در اختیار پرنده قرار دهید.


3. الکل

اگرچه صاحبان مسئولیت پذیر پرندگان هرگز در خواب نمی بینند که به حیوان خانگی خود نوشیدنی الکلی ارائه دهند، اما مواردی وجود داشته است که در آن پرندگان آزادانه با کمک به خود در مصرف نوشیدنی های الکلی که در دسترسی پرنده بوده دچار مسمومیت با الکل شده اند. درست مانند انسان ها، مصرف بیش از حد الکل می تواند کشنده باشد.

الکل سیستم های اندام پرندگان را ضعیف می کند و می تواند کشنده باشد. هر زمان که الکل در خانه شما سرو می شود، از دسترس پرنده خود را خارج کنید و آن را در قفس نگه دارید.​


4. نمک

در حالی که همه موجودات زنده به مقادیر تنظیم شده سدیم در سیستم خود نیاز دارند، نمک بیش از حد می تواند منجر به انبوهی از مشکلات سلامتی در پرندگان، از جمله تشنگی بیش از حد، کم آبی، اختلال عملکرد کلیه و مرگ شود.

سعی کنید مستقیما و یا غیر مستقیم از دادن نمک و یا غذاهایی که حاوی نمک هستند پریز کنید برای مثال آجیل شور برای پرندگان مضر است.


5. آووکادو

پوست و هسته این میوه محبوب باعث ناراحتی قلبی و در نهایت نارسایی قلبی در گونه های پرندگان خانگی می شود. اگرچه بحث هایی در مورد میزان سمی بودن آووکادو وجود دارد، به طور کلی توصیه می شود قبل از آنکه کار به تاسف بکشد، ریسک این خوردن این میوه برای پرنده را نپذیرید. نگرش نسبت به آنها. گواکامول و سایر محصولات آووکادو را تا حد امکان از پرندگان خانگی دور نگه دارید


6. قارچ


قارچ ها نوعی میوه هستند و باعث ناراحتی های گوارشی در پرندگان خانگی می شوند. کلاهک و ساقه برخی از گونه ها می تواند باعث نارسایی کبد در پرندگان شود. اجازه ندهید پرنده خانگی شما قارچ خام یا پخته مصرف کند.


7. ​برگ گوجه فرنگی

گوجه فرنگی، مانند سیب زمینی و دیگر شب بوها، میوه ای خوش طعم است که برای پرنده شما مفید است. ساقه‌ها و برگ‌ گوجه فرنگی برای حیوان خانگی شما بسیار سمی هستند.

هنگامی که به پرنده خود غذای گوجه فرنگی می دهید، مطمئن شوید که به درستی تمیز شده و قسمت های سبز آن جدا شده است تا پرنده شما در معرض سموم قرار نگیرد. البته به دلیل محتوای اسیدی بالا، خود گوجه فرنگی نیز جزء بهترین گزینه ها نیست. بسیاری از سبزیجات دیگر وجود دارد که می توانید به پرنده خود به عنوان سبزیجات بدهید مانند هویج، فلفل و کلم بروکلی .


8. کافئین

نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند نوشابه، قهوه و چای در میان مردم محبوب هستند، اما اجازه دادن به پرنده شما در مصرف این نوشیدنی‌ها می‌تواند بسیار خطرناک باشد. کافئین باعث اختلالات قلبی در پرندگان می شود و با افزایش ضربان قلب، ریتم نامنظم ضربان و ایست قلبی همراه است.

در عوض، یک نوشیدنی سالم از آب میوه یا سبزیجات خالص یا یک اسموتی تازه را با پرنده خود تقسیم کنید. این امر هم ذائقه و هم نیازهای غذایی پرنده شما را برآورده می کند.در حالی که مقادیر محدود پودر پیاز یا سیر به عنوان طعم دهنده به طور کلی قابل قبول در نظر گرفته می شود، مصرف بیش از حد پیاز باعث استفراغ، اسهال و بسیاری از مشکلات گوارشی دیگر در پرندگان خانگی می شود. مشخص شده است که قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند منجر به یک بیماری خونی به نام کم خونی همولیتیک شود که با ناراحتی تنفسی و در نهایت مرگ همراه است.


9. پیازها

در حالی که مقادیر محدود پودر پیاز یا سیر به عنوان طعم دهنده به طور کلی قابل قبول در نظر گرفته می شود، مصرف بیش از حد پیاز باعث استفراغ، اسهال و بسیاری از مشکلات گوارشی دیگر در پرندگان خانگی می شود. مشخص شده است که قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند منجر به یک بیماری خونی به نام کم خونی همولیتیک شود که با ناراحتی تنفسی و در نهایت مرگ همراه است.


10. ​لوبیا خشک

لوبیا پخته غذای مورد علاقه بسیاری از پرندگان است، اما لوبیای خام و خشک می تواند برای حیوان خانگی شما بسیار مضر باشد. لوبیای نپخته حاوی سمی به نام هماگلوتینین است که برای پرندگان بسیار سمی است.

برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض، هر لوبیایی را که می‌خواهید در اختیار  پرنده خود بگذارید کاملاً بپزید و از گذاشتن لوبیای خشک در مکانی که به راحتی در دسترس آن باشد خودداری کنید.



جیک لند

نظرات خود با ما و سایر دوستان در میان بگذارید، میتوانید سوال خود را در خصوص محصولات مطرح نمایید