تشخیص جنسیت کوتوله برزیلی

تشخیص جنسیت کوتوله برزیلی

چکیده

کوتوله برزیلی ها یا به اصطلاح لاوبرد ها از معدود گونه ها هستند که برای زندگی جفت گیری می کنند. طبیعت محبت آمیز و کنجکاو آنها را به حیوانات خانگی جذاب تبدیل می کند. معمولا آنها به تنهایی خوب زندگی نمی کنند. در عوض بهتر است آنها را با یک شریک یا گروه بزرگتری از پرندگان نگهداری کنید. کوتوله برزیلی به راحتی جفت گیری می کند. تعیین کوتوله برزیلی نر از ماده به آسانی برخی از پرندگان نیست، اما غیرممکن نیست.

کوتوله برزیلی ها "تک شکل" هستند - این بدان معنی است که کوتوله برزیلی نر و ماده از نظر ظاهری کاملا یکسان به نظر می رسند. تنها راه برای اطمینان از جنسیت کوتوله برزیلی، آزمایش DNA است. یک آزمایش ساده که روی پر پرنده که به شما بصورت دقیق جنسیت پرنده را تعیین می نماید. با این حال، چند نکته ظاهری و رفتاری وجود دارد که می تواند نشان دهد(با احتمال خطا) کوتوله برزیلی شما نر یا ماده است. البته همین روش ها هم معمولا تا در دوران قبل از بالغ شدن پرنده زیاد کاربردی نیست و از این موارد فقط برای پرندگان کاملا بالغ قابل استفاده هستند، که برای کوتوله برزیلی بعد از یک سال می باشد که البته برای برخی از نژادها این دوره بیش ا ز یک سال طول می کشد.


نحوه تشخیص جنسیت کوتوله برزیلی

با معاینه فیزیکی کوتوله برزیلی احتمال تشخیص نر و ماده بودن وجود دارد. اگر فقط درباره جنسیت کوتوله برزیلی کنجکاو هستید و با احتمال اشتباه بودن مشکلی ندارید، معاینه فیزیکی می تواند سرنخ هایی به شما بدهد.

کوتوله برزیلی ماده برای عبور تخم از مقعد به عرض بیشتری در ناحیه لگن نیاز دارد. این بدان معناست که ممکن است بتوانید نر را از ماده با مقایسه عرض دو استخوان لگن کوتوله برزیلی تشخیص دهید.

پرنده را به دست کمتر مسلط خود ببرید تا سر به زیر نگه داشته شود و سرش از شما دور باشد. با انگشت اشاره به آرامی اطراف ناحیه لگن پرنده را لمس کنید. شما باید بتوانید استخوان های لگن را از طریق پرها و پوست احساس کنید. با مقایسه فاصله استخوان های لگن پرنده در مقایسه با دیگر استخوان ها می توانید جنسیت آنرا حدث بزنید. 

آزمایش DNA

همانطورکه پیشتر اشاره کردیم، بهترین و قطعی ترین راه برای تشخیص جنس کوتوله برزیلی ، انجام آزمایش است. DNA پرنده شما در آزمایشگاه مورد بررسی قرار می گیرد و در مورد جنسیت پرنده پاسخ قطعی خواهید داشت. معمولا این سرویس ها در بعضی از شهر ها وجود داشته و فقط کافیست طبق شرایط آزمایشگاه پرهای پرنده را برای آزمایشگاه مربوط ارسال نمایید و منتظر نتیجه آزمایش باشید.

تعیین جنسیت از ویژگی های ظاهری کوتوله برزیلی

تفاوت‌های فیزیکی بین جنسیت‌ها جزئی است و اگر پرنده‌ای از هر دو جنس را با هم مقایسه کنید یا تجربه زیادی با کوتوله برزیلی‌های داشته باشید، به نشانه هایی برای تشخیص پیدا می کنید. مثلا کوتوله برزیلی های ماده کمی کوتاهتر از نرها هستند، اما همچنین پهن تر هستند و اغلب درشت تر به نظر می رسند. ماده‌های کاملا بالغ ممکن است در مقایسه با جفت‌های لاغرتر خود کمی «سینه‌دار» به نظر برسند. اگرچه کوتوله برزیلی های نر اغلب سر و منقار بزرگتری دارند. نرها ممکن است باریکتر روی نیمکت بایستند و پاهایشان نسبتاً نزدیک به هم باشد، در حالی که ماده ها پاهای بازتری دارند.

آنچه مسلم است که کوتوله برزیلی های ماده نسبت به نرها در لانه سازی بسیار مهارت بیشتری دارند آنها نوارهای بلندی از برگ ها را درست می کنند تا به لانه ببرند. نرها ممکن است این کار را انجام دهند اما در این کار خیلی خوب نیستند و نوارها اغلب خرد می شوند. ماده ها نیز در خرد کردن برگ ها و کاغذ برای لانه فوق العاده هستند.

کوتوله برزیلی های ماده، به طور کلی، تهاجمی تر و در دفاع از قلمرو جسورتر هستند . نرها فقط کمی شیرین تر هستند و ممکن است کمی خجالتی تر باشند. با این حال، اینها کلی گویی هستند و مطمئناً ماده های شیرین و نرهای پرخاشگر وجود دارند. در یک جفت واقعی، زن تقریباً همیشه رئیس‌تر از این دو است. 

تشخیص از خردکردن کاغذ برای لانه

به طور کلی ، هنگامی که کوتوله برزیلی علاقه مند به جفت گیری است ، تمایل به خرد کردن کاغذ ، چه نر و چه ماده دارد. به نظر می رسد این امر در مورد گونه ها صادق است ، به عنوان مثال ، کوتوله برزیلی های فیشر و صورت هلو ، بدون در نظر گرفتن جنسیت ، رفتار یکسانی از خود نشان می دهند.

در حالی که برخی استدلال می کنند که ماده ها در خرد کردن کاغذ بهتر عمل می کنند و این را می توان با مهارت و دقت آنها تشخیص داد ، اما به نظر می رسد این روش دشواری برای تعیین جنسیت است.

برخی معتقدند پرندگانی که کاغذ را در پرهای دم خود فرو می کنند ، ماده هستند.

کنار هم بودن دلیل بر جفت بودن نیست

اگر کوتوله برزیلی در یک جا بصورت جفت نگهداری شود ، با هم پیوند شدید ایجاد می کنند. مهم نیست جنس پرندگان چیست. پرندگانی که در کنار هم نگهداری می شوند تبدیل به یک واحد می شوند. جفت‌های پیوندی از جنس یکسان حتی در لانه سازی با هم کار می‌کنند.

کوتوله برزیلی های نر و ماده ممکن است در موقعیت های مختلف خودارضایی کنند، بنابراین این روش خیلی خوبی برای تشخیص جنسیت نیست. کوتوله برزیلی همچنین ممکن است با پرندگان همجنس (نر-نر یا ماده-ماده) جفت شود، بنابراین فقط به این دلیل که شما یک جفت پیوندی دارید به این معنی نیست که یک نر و یک ماده دارید. جفت‌های همجنس حتی تا مرحله لانه‌سازی هم می‌روند، اگرچه با داشتن یک جفت نر تخمی وجود نخواهد داشت، و برعکس با یک جفت ماده ، ممکن است دو برابر بیشتر تخم بدست آورید، اما جوجه‌ای بدست نخواهد آمد. اگر برای جفت خود، جفت گیری مشاهده کردید، می توانید مطمئن باشید که پرنده بالای آن نر است. با این حال، کوتوله برزیلی های ماده بیشتر جایگاه رئیس هستند، و در بسیاری از موقعیت ها و دعواها، جنس ماده برتری خود را نشان دهد و جنس نر در دعواها کوتاه بیاید.

جیک لند
  • دسته بندی : پرندگان - تغذیه پرندگان

نظرات خود با ما و سایر دوستان در میان بگذارید، میتوانید سوال خود را در خصوص محصولات مطرح نمایید

برای این محصول 1 نظر ارسال شده است.

مجتبی
مجتبی

تعیین جنسیت

سلام ممنون از مطلب خوبتون. تو هیچکدوم از سایتا مطلب انقدر دقیق و صحیح ندیده بودم بعد از ۲ بار عوض کردن جفت کوتوله م فهمیدم بایدتعیین جنسیت دقیق باید بفرستم تست دی ان ای مشهد که مشخص شد جفتشون نر بودن ممنونم از به اشتراک گذاری 👍
مدیر سایت
پاسخ مدیر
مدیر سایت

درود بر شما.