کارهایی که روزانه طوطی ها، عروس هلندی و سایر پرندگان را سر حال میاره

کارهایی که روزانه طوطی ها، عروس هلندی و سایر پرندگان را سر حال میاره

چکیده

همانطور که می دانیم نگهداری پرندگان خانگی به ویژه طوطی سانان بسیار جذاب بوده اما پرندگان از نوع طوطی سانان بخاطر هوش بالا و ارتباط عاطفی که با خانه و اهالی آن ایجاد می کنند نیازمند توجه اهل خانه می باشدو لازم است علاوه بر توجه شرایطی برای سرگرم کردن آنها را فراهم نماییم. در ادامه به شما در خصوص روش هایی که به شما برای سرگرمی بیشتر طوطی ها و لذت بیشتر شما است صحبت می کنیم.

​چگونه از کسالت در پرندگان خانگی جلوگیری کنیم

پرندگان حیواناتی بسیار باهوش و حساس هستند. با این حال، به همین دلیل، پرندگان خانگی به ویژه انواع بسیار باهوش، مانند طوطی ها اگر به طور منظم با آنها ارتباط نداشته باشید، ممکن است خسته شوند. البته  مشغول نگه داشتن دائمی چنین موجودات باهوشی کار تقریباً غیرممکنی به نظر می رسد، به خصوص زمانی که بیرون از خانه هستید، اما راه هایی وجود دارد که مطمئن شوید پرنده خانگی شما از خستگی رنج نمی برد.

​پرنده خود را به طور منظم نگه دارید

صرف چند دقیقه از هر روز برای در دست گرفتن و نگه داشتن پرنده می تواند باعث تحریک ذهنی بسیار مثبتی برای دوست پردار شما شود. دست زدن به پرنده اغلب به ایجاد و حفظ پیوندی که با حیوان خانگی خود دارید نیز کمک می کند. از هر صاحب پرنده ای بپرسید - شادترین طوطی ها کسانی هستند که بیشترین زمان را با صاحب خود می گذرانند. نه تنها بیشتر پرندگان خانگی اهلی از تماس فیزیکی صاحبان خود لذت می برند، بلکه دست زدن به پرنده هر روز به شما کمک می کند تا با بدن پرنده خود بیشتر آشنا شوید. این به شما کمک می کند که هر گونه مشکل فیزیکی که می تواند نشانه بیماری یا آسیب باشد، را نیز خیلی زود تشخیص دهید.

اسباب بازی های پرنده را دوره ای تعویض کنید

پرندگان نیز مانند کودکان خردسال پس از مدتی از بازی با همان اسباب بازی های خود خسته می شوند. با این حال، اسباب‌بازی‌های پرندگان ممکن است گران‌قیمت باشند، بنابراین برخی از مالکان ترجیح می‌دهند چندین نوع اسباب‌بازی مختلف را کنار بگذارند و هر دو هفته یک‌بار اسباب‌بازی‌های مختلف پرنده‌شان را بصورت دوره ای عوض کنند. به این ترتیب، پرنده شما هر از چند گاهی با اسباب‌بازی‌های «جدید» بازی می‌کند، که به او کمک می‌کند ذهن او را مشغول نگه دارد. دسته ای سریع از اسباب بازی های پرندگان خانگی تهیه کنید تا تنوع بیشتری را به دوست پردار خود ارائه دهید.

​ترفندهایی را به پرنده خود آموزش دهید

زمانی که برای کار با پرنده خود صرف آموزش چند ترفند به حیوان می کنید، به علاوه خوراکی های خوش طعمی که او به عنوان پاداش برای انجام یک کار خوب دریافت می کند، انگیزه زیادی برای حیوان خانگی شما فراهم می کند. در عین حال، زمان اجتماعی شدن را فراهم می کند و پیوند صاحب پرنده را تقویت می کند. همانطور که پرنده شما پیشرفت می کند، همیشه می توانید ترفندهای جدیدی را برای کمک به تازه نگه داشتن روند اضافه کنید. یک امتیاز اضافی: برای نشان دادن اینکه حیوان خانگی خود چقدر زیبا و باهوش است، اوقات خوشی خواهید داشت!

​پخش موسیقی یا ویدیو

پرندگان به طور طبیعی به صداها و آواز های مختلف علاقه مند هستند، بنابراین پخش رادیو یا تلویزیون کمک می کند تا زمانی که در قفس خود را سپری می کنند شاد و راحت باشند. حتی می‌توانید انواع موسیقی‌هایی را که پرنده‌تان بیشتر به آن‌ها پاسخ می‌دهد وارد کنید یا چند آهنگ محبوب درباره پرندگان را بررسی کنید تا یک لیست پخش سفارشی برای دوست پردار خود بسازید.

​گزینه های غذایی زیادی را ارائه دهید

در طبیعت، طوطی‌ها با مجموعه‌ای از میوه‌ها، سبزیجات، دانه‌ها، انواع توت‌ها و آجیل غذا می‌خورند. پس جای تعجب نیست که آنها در اسارت از خوردن همان گلوله های قدیمی و مخلوط دانه ها روز به روز خسته می شوند. در کنار شاد و مشغول نگه داشتن پرنده، افزودن تنوع بیشتر به رژیم غذایی پرنده به شکل میوه ها و سبزیجات تازه می تواند به بدن پرنده شما ویتامین ها و مواد مغذی سالمی بدهد. برای سرگرمی بیشتر و گزینه های گسترده، چند خوراکی خانگی از پرندگان را در آشپزخانه خود بپزید.


جیک لند
  • دسته بندی : پرندگان - تغذیه پرندگان

نظرات خود با ما و سایر دوستان در میان بگذارید، میتوانید سوال خود را در خصوص محصولات مطرح نمایید

برای این محصول 1 نظر ارسال شده است.

مائوه میروهابی
مائوه میروهابی

بهترین طوطی دنیا

به نظر من این بهترین وباهوشترین وزیبا ترین پرنده است