چطور پرنده خود را خوشحال کنیم ؟

چطور پرنده خود را خوشحال کنیم ؟

چکیده

آیا می دانستید که از نظر علمی ثابت شده است که برخی از گونه های طوطی پیچیدگی عاطفی یک کودک 5 ساله دارند؟ خوشحال و راحت نگه داشتن چنین موجودات باهوشی در موقعیت های حیوان خانگی می تواند کاری تمام وقت به نظر برسد، اما اگر اصول اولیه نیازهای پرنده خود را بدانید، می توانید به راحتی اطمینان حاصل کنید که حیوان خانگی شما سالم و شاداب می ماند. در ادامه کمک می کنیم تا برخی از اسرار برای اطمینان از اینکه پرنده شما هرگز با بی حوصلگی، افسردگی یا عوارض جانبی ناخواسته آنها دست و پنجه نرم نمی کند را کشف کنید.

​به پرنده خود ورزش فراوان بدهید.

در طبیعت، پرندگان با پرواز کردن، جستجوی غذا و ایمن نگه داشتن خود در برابر شکارچیان، تمام ورزش مورد نیاز خود را انجام می دهند. در خانه، انجام ورزش کافی می تواند چالش برانگیز باشد، مگر اینکه تلاشی هماهنگ برای انجام آن انجام دهید. ارائه چند راه حل ورزش خلاقانه به پرنده، نه تنها دوست پردار شما را در شرایط بدنی خوبی نگه می‌دارد، بلکه به شما کمک می‌کند که از نظر ذهنی تحریک‌شده، شاد و راضی در خانه خود با شما بمانند.


پرنده خود را با رژیم غذایی متنوع تغذیه کنید.

​سال‌هاست که متخصصان پرندگان از مزایای تغذیه طوطی‌ها با غذاهای تازه مانند میوه‌ها و سبزیجات، علاوه بر مخلوط دانه‌ها و پلت های تجاری صحبت کرده اند. این غذاها نه تنها برای اطمینان از تغذیه مناسب و دریافت ویتامین مهم هستند، بلکه همین عمل معرفی غذاهای جدید به پرنده باعث ایجاد هیجان و تحریک ذهنی در دوست پردار شما می شود. به نوبه خود، متوجه خواهید شد که حیوان خانگی بسیار شادتر و سالم تری دارید و از انواع غذاهای سالم و ایمن برای پرندگان در کاسه شام خود استقبال می کنند.

هر روز زمانی را برای معاشرت با پرنده خود اختصاص دهید.


وقت گذاشتن برای معاشرت و پیوند با هر حیوان خانگی مهم است، اما در مورد حیوانات غیر اهلی مانند پرندگان عجیب و غریب، ضروری است. در مورد آن فکر و وقت بگذارید. چرا حیوانی را نگه دارید که با آن رابطه خوبی ندارید؟ از آنجایی که پرندگان باید به صورت فردی رام شوند، اگر از صرف زمان مناسب با آنها غفلت کنید، خوشحال نگه داشتن آنها بسیار سخت است. مطمئن شوید که حداقل 3 تا 4 ساعت در روز را برای دست زدن و بازی با پرنده خود اختصاص دهید تا یک حیوان خانگی شاد و سازگار داشته باشید.


​به پرنده خود بیاموزید که چگونه چند ترفند سرگرم کننده انجام دهد.

آموزش دادن حقه‌ها به پرنده نیازی به یک متخصص ندارد در واقع، پرندگان تمایل دارند از افرادی که به شدت به آنها وابسته هستند، سریع‌تر و کارآمدتر یاد بگیرند. آموزش اجرای چند ترفند سرگرم کننده پرنده می تواند در رابطه شما با حیوان خانگی و سطح کلی شادی پرنده شما معجزه کند. بعلاوه، این که بتوانید نشان دهید که حیوان خانگی شما چقدر باهوش است برای دوستان و خانواده، شگفت‌انگیز است! فقط به یاد داشته باشید که انتظار زیادی از پرنده خود نداشته باشید و جلسات آموزشی خود را کوتاه، سرگرم کننده و مداوم نگه دارید. با کمی تمرین، از آنچه پرنده شما می تواند به دست آورد شگفت زده خواهید شد!


​قفس ها و اسباب بازی های مناسب برای پرنده خود انتخاب کنید.

برنامه های کاری پرمشغله و تعهدات خانوادگی اغلب باعث می شود صاحبان پرندگان نتوانند هر ساعت از روز خود را با حیوانات خانگی خود بگذرانند و این قابل درک است. با این حال، مهم است که هر کاری که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که پرنده شما در مواقعی که نمی توانید با دوست پردار خود بازی کنید، سرگرم می شوند. انتخاب اسباب بازی های جالب و مناسب برای پرندگان و لوازم جانبی قفس بخش مهمی از شاد نگه داشتن پرنده شما در روز است. به یاد داشته باشید که پرندگان بسیار شبیه کودکان نوپا هستند، اما به سرعت از همان اسباب بازی های قدیمی خسته می شوند. سعی کنید مجموعه ای از اقلام مختلف را بسازید که بتوانید آنها را در داخل و خارج از قفس پرنده خود بطور دوره ای جابجا کنید تا آنها را برای حیوان خانگی خود "تازه" و جالب نگه دارد.


جیک لند

نظرات خود با ما و سایر دوستان در میان بگذارید، میتوانید سوال خود را در خصوص محصولات مطرح نمایید