چرا اسباب بازی ها برای پرندگان خانگی مخصوصا طوطی ها بسیار مهم هستند؟

چرا اسباب بازی ها برای پرندگان خانگی مخصوصا طوطی ها بسیار مهم هستند؟

چکیده

اسباب‌بازی‌ها برای سلامت روحی و جسمی پرندگان بسیار مهم هستند و با این حال، از نظر تاریخی، در مورد اینکه چرا آنها تا این حد مهم هستند، چیز زیادی نوشته نشده است. پیشینیان در مورد پرندگان خانگی حداکثر به جستجوی علوفه و غنی سازی لانه به عنوان جنبه های بسیار مهم مراقبت از پرندگان همراه می پردازند. اکنون کارشناسان می گویند که اسباب بازی برای پرندگان خانگی شما به اندازه تغذیه آنها مهم است. آنها بخش ضروری حفظ سلامتی هستند. دلیل آن این است که اسباب بازی ها هم به سلامت روحی و هم سلامت جسمی پرنده شما کمک می کنند زیرا نقش مهمی در زندگی پرنده دارند.

​نه فقط "کاری برای انجام"

تعامل با یک اسباب بازی نه تنها ذهن پرنده را تحریک می کند، بلکه آنها را از نظر فیزیکی فعال و درگیر نگه می دارد. پرندگان در طبیعت از همه گونه ها همیشه فعال هستند و روزانه ژیمناستیک انجام می دهند. دنیا ورزشگاه جنگلی آنهاست. نشستن روی یک سکو در تمام طول روز نه تنها غیرطبیعی و ناسالم است، بلکه یک پرنده خالی از سکنه ممکن است به عنوان یک پرنده نادیده گرفته شود.

اگر به طور معمول سبک زندگی پرمشغله‌ای دارید، نمی‌توانید هر دقیقه از روز در کنار پرنده خانگی خود باشید، بنابراین پرندگان زمان قابل توجهی را به تنهایی صرف می‌کنند. این موجودات باهوش با این همه زمان چه می کنند؟ اگر آنها راه خروجی نداشته باشند که ذهن و بدن خود را مشغول حل معماها نگه دارد، در این صورت اکثر پرندگان ناامیدی خود را به سمت درون معطوف می کنند.

پرندگان مانند همه موجودات بسیار باهوش نیاز به تحریک و داشتن دلایلی برای فعالیت خود دارند. بدون هیچ کاری، این بر وضعیت ذهنی پرنده تأثیر می گذارد. هنگامی که کسالت شروع می شود، پرندگان ممکن است آن را روی پرهای خود بیرون بیاورند یا فقط بی حال، افسرده و ناسالم شوند.


​ندای وحش

همه گونه های پرندگان در طبیعت دائما در حال حرکت هستند، پرواز می کنند، از این اندام به اندام دیگر روی درختان می پرند، به دنبال غذا هستند و حتی بازی می کنند. بله، پرندگان در حیات وحش واقعا بازی می کنند. آنها برای سرگرمی تعامل دارند و با پرندگان دیگر و همچنین با اشیاء بی جان و پیدا شده بازی می کنند. در حیات وحش، پرندگان مشاهده شده‌اند که شاخه‌ها را به اطراف پرت می‌کنند، پوست شاخه‌ها و اندام درختان را جدا می‌کنند، در گودال‌های آب شنا می‌کنند، وارونه آویزان می‌شوند و تاب می‌خورند و همچنین تگ بازی می‌کنند. اینها همه فعالیت های بازی هستند. حتی شناخته شده است که کلاغ ها در زمستان به پشت در دامنه های پوشیده از برف "سورتمه سواری" می کنند.

پرندگان همچنین دارای غرایز طبیعی بقا هستند که نیاز به تمرین دارند. به دست آوردن این "مهارت های زندگی" به درستی منجر به فعالیت های مشابه بازی می شود. آنها غریزه جویدن چوب و همچنین پوست، برگ و سایر اشیاء را دارند. این غریزه چیزی است که به آنها کمک می کند تا یاد بگیرند که چگونه از ابزارها استفاده کنند، لانه بسازند، و در درختان توخالی ایجاد کنند، زیرا این مهارت های ساخت و ساز ذاتی نیستند. پرندگان دیگر پرندگان مسن تر را مشاهده می کنند و از یکدیگر مهارت می آموزند. همچنین یادگیری نحوه جویدن با دقت به آنها امکان می دهد در جستجوی غذا بهتر عمل کنند.


​پازل های فیزیکی دنیای طبیعی

در اسارت، اسباب بازی ها مواد فیزیکی لازم برای این فعالیت های بازی طبیعی را فراهم می کنند. پرندگان با تعامل با اسباب‌بازی‌های خود، میل طبیعی خود را برای جویدن، پرتاب کردن اشیا به اطراف و حفاری و جست‌وجو نشان می‌دهند. خلق و مشغولی چیزی است که آنها را در حرکت نگه می دارد و ذهن آنها را تحریک می کند.

درست همانطور که کودک با بیرون بودن، دویدن در اطراف و ساختن قلعه و قلعه برای بدن و ذهنش ورزش می کند، این زمان بازی با اسباب بازی ها به همان اندازه برای سلامتی پرنده مهم است. جویدن به حفظ منقار پرندگان در بهترین حالت کمک می‌کند و فعالیت‌های فیزیکی عضلات، تاندون‌ها و استخوان‌های آنها را قوی و در شرایط خوب نگه می‌دارد. ورزش همچنین کالری ها را می سوزاند و پرندگان برای حفظ اندام مناسب به فعالیت زیادی نیاز دارند.


​آرام بخش پرندگان هورمونی در طول فصل تولید مثل

آیا پرنده شما هرگز پرخاشگر می شود؟ گاهی اوقات پرندگان در شرایط تولید مثل به دلیل وجود هورمون‌های طبیعی فصلی بیش از حد در بدنشان، کمی تنبل می‌شوند. حتی زمانی که شما یک پرنده یا پرندگانی دارید که جفت نمی گیرند، این افراد همچنان تحت تأثیر فصل قرار می گیرند. مواردی مانند تغییرات دما و نور ناشی از تغییرات عادی فصلی تقویم، نشانه این نوسانات هورمونی است.

این انرژی اضافی طبیعی باید به جایی برود، بنابراین اسباب بازی های ایمن خروجی ایده آل برای آنها هستند. آنها می توانند انرژی را بسوزانند و هر گونه ناامیدی را به روشی سازنده از خود بیرون کنند. دادن این خروجی به پرنده ممکن است آن هورمون ها را نیز آرام کند و سطح پرخاشگری آن را نسبت به شما در این مواقع کاهش دهد.


قدرت انتخاب

اسباب‌بازی‌هایی با شکل‌ها، رنگ‌ها و بافت‌های مختلف به پرنده علاقه‌مند می‌شوند، زیرا امکان انتخاب را فراهم می‌کنند و این تصمیم به پرنده همراه شما «شغل» می‌دهد. انتخاب یکی از غنی ترین چیزهایی است که می توانید برای هر نوع حیوان خانگی، به ویژه پرندگان باهوش، فراهم کنید.

بیشتر پرندگان به طور طبیعی مستقل هستند و از انتخاب کردن برای خود لذت می برند. اسباب‌بازی‌ها نه تنها پرندگان شما را مشغول می‌کنند، بلکه انتخاب‌ها می‌توانند اعتماد به نفس را القا کنند. یک پرنده در مورد چیزهایی تصمیم می گیرد مانند چه اسباب بازی بازی کند، دقیقاً می خواهد با آن چه کاری انجام دهد و چگونه و چه زمانی با آن بازی کند.

با این حال، چیزی که ممکن است انتظار نداشته باشید این است که یک اسباب بازی نیازی به پیچیدگی زیادی ندارد تا بتواند یک اسباب بازی خوب برای یک پرنده در نظر گرفته شود. آیا کودکی را دیده اید که ساعت ها با چیزی جز جعبه بازی کند؟ پرندگان نیز به این شکل بازی می کنند. به طرز شگفت انگیزی، حتی ساده ترین اشیاء نیز می توانند الهام بخش بازی های بسیار تخیلی و اختصاصی باشند.

به عنوان مثال، طوطی خاکستری معروف، الکس از بنیاد الکس، هرگز علاقه زیادی به اسباب بازی ها نداشت. اما اگر به الکس یک جعبه مقوایی می دادید، او ساعت ها روی آن سوراخ می کرد، آن را سفارشی می کرد و به تلی از آوار تبدیل می کرد. طوطی ها می توانند به ویژه به بازی با بشقاب های کاغذی علاقه داشته باشند.


​اسباب بازی های تمیز کردن

اطمینان از اینکه اسباب بازی های پرندگان همیشه ایمن هستند، مهم است و در عین حال اغلب نادیده گرفته می شود. مراقب وضعیت اسباب بازی ها باشید. اسباب‌بازی‌ها باید جویده شوند، به اطراف پرتاب شوند و کوبیده شوند، بنابراین طبیعی است که اسباب‌بازی‌ها با استفاده فرسوده شوند.

مراقب طناب ها و مواد فرسوده، پلاستیک ترک خورده، یا هر چیز دیگری که ممکن است به پرنده شما صدمه بزند، چشمش را فشار دهد، یا کثیفی جمع کند، مراقب باشید. وسایل خطرناک یا ناایمن مانند سیم کشی برق و سیم کشی فلزی هرگز نباید در دسترس پرنده شما باشد. با شستن با صابون های طبیعی و بدون بو، اسباب بازی ها را تمیز نگه دارید.

خرید اسباب‌بازی‌ها از تامین‌کنندگان معتبر با محصولات ایمن برای پرندگان نیز می‌تواند در تضمین ایمنی کمک زیادی کند. به عنوان مثال، هنگام خواندن توضیحات اسباب بازی به دنبال اسباب بازی های رنگ شده با سبزیجات و چرم دباغی شده گیاهی باشید.

هنگامی که اسباب بازی های شما "کلاه قدیمی" شد و توسط پرنده نادیده گرفته شد، آنها را با اهدای آنها به یک بنیاد فرزندخواندگی و آموزش طوطی منتقل کنید. اسباب بازی های مستعمل راهی فوق العاده برای حمایت از ماموریت خود هستند.

جیک لند

نظرات خود با ما و سایر دوستان در میان بگذارید، میتوانید سوال خود را در خصوص محصولات مطرح نمایید