10 خوراکی خوشمزه و سالم که پرندگان مخصوصا طوطی ها خیلی دوست دارند

10 خوراکی خوشمزه و سالم که پرندگان مخصوصا طوطی ها خیلی دوست دارند

چکیده

دادن یک وعده غذایی سالم به پرنده می تواند یک تجربه خوب و ارتباط فوق العاده با پرنده تان باشد، اما آیا می دانستید که می تواند برای سلامت حیوان خانگی شما نیز مفید باشد؟ بسیاری از رژیم‌های غذایی پرندگان فاقد ویتامین‌ها و مواد معدنی خاصی هستند که پرندگان به آن‌ها نیاز دارند، که می‌تواند منجر به بیماری‌های جدی شود. تغذیه پرنده با یک رژیم غذایی سالم نیازی به هزینه یا زمان زیادی ندارد. وقتی احساس می‌کنید که پرنده‌تان سزاوار یک جایزه است، سعی کنید یکی از این گزینه‌های سالم و آسان را که سرشار از ویتامین و همچنین مواد مغذی مفید است، سرو کنید.


میوه ها

انبه، انار، موز، طالبی یا سیب: انتخاب های خوب شماست، و همچنین مهم است که بدانید که پرنده شما کدام را ترجیح می دهند. تقریباً هر میوه ای که تصور کنید برای رژیم غذایی پرنده شما مفید است. میوه ها سرشار از طعم و ارزش غذایی، منبع فوق العاده ای از ویتامین ها هستند و این انتخاب ها در میان اکثریت قریب به اتفاق پرندگان خانگی صادق است.



​حبوبات

حبوبات منبع فوق العاده پروتئین گیاهی است. آنها برای شما خوب هستند و برای پرنده شما نیز خوب هستند! لوبیا همچنین منبع فوق العاده ای از فیبر برای پرنده شما است که به عملکرد روان دستگاه گوارش کمک می کند. سعی کنید مخلوطی از انواع حبوبات از قبیل لوبیا، نخود، عدس، ماش، و ... را بدون هیچ چاشنی بپزید. پس از پخته شدن، اجازه دهید حبوبات پخته سرد شود و سپس یک قاشق در ظرف غذای پرنده بریزید و در اختیار آن قرار دهید. این احتمال وجود دارد که به سرعت مورد علاقه پرنده شما باشد.


تذکر
به یاد داشته باشید که هرگز لوبیا خام را برای پرنده خانگی خود سرو نکنید زیرا می توانند سمی باشند مگر اینکه پخته شوند.

جوانه ها

آیا جوانه گندم یا یونجه را روی سالاد خود دوست دارید؟ پرنده شما هم آنها را دوست خواهد داشت! یاد بگیرید که چطور جوانه گندم، ماش ، یونجه و ... در منزل درست کنید که این کار اصلا سخت نیست! حتماً جوانه هایی را که به پرنده خود می دهید کاملاً بشویید.چراکه ممکن است که حاوی مواد مضر مانند آفت کش ها باشدو یا در سوپر مارکت ها با آفت کش ها تماس داشته باشند و شما نمی خواهید این سموم را به حیوان خانگی خود منتقل کنید. پرورش جوانه های خود راهی سالم برای دادن تغذیه زنده و خام به گله است.

سبزیجات

پرندگان در طبیعت با تنوع شگفت انگیزی از سبزیجات در زیستگاه طبیعی خود جشن می گیرند، بنابراین منطقی است که سبزیجات تازه برای پرندگان همراه نیز مفید باشند. دفعه بعد که این سبزیجات را در خانه سرو می کنید، سعی کنید به حیوان خانگی خود مقداری بروکلی، کدو حلوایی زرد یا سبزی کاملا شسته و بهداشتی بدهید. از دیگر غذاهای مورد علاقه پرندگان می توان به هویج، کلم پیچ، سبزیجات ریشه دار و نخود فرنگی اشاره کرد.

​پاستا

فرقی نمی کند پخته یا نپخته، پرندگان ماکارونی را دوست دارند. نکته خوب این است که پر از کربوهیدرات های تقویت کننده انرژی است! سعی کنید مقداری پاستا پاپیونی را با سبزیجات بجوشانید و وقتی خنک شد برای پرنده خود سرو کنید. اگر حیوان خانگی شما ماکارونی ترد را ترجیح می دهد، برای یک میان وعده خوشمزه و سرگرم کننده، ظرف غذای پرنده را با چند رشته ماکارونی خام و کمی بادام زمینی خرد شده  کنید.

​نان

نان سبوس دار طعم عالی دارد و منبع فوق العاده فیبر است. سعی کنید به حیوان خانگی خود لقمه های کوچک نان را به عنوان یک رفتار خوب پیشنهاد کنید. سرو نان تست صبحانه تغییر خوبی در وعده غذایی صبحگاهی آنها ایجاد می کند.

​ذرت بو داده

باور کنید یا نه، بسیاری از پرندگان خانگی از خوردن پاپ کورن لذت می برند. شما می توانید پرنده خود را با ذرت تازه یا پخته و یا بو داده بصورت پف فیل سرو کنید. اگر می خواهید ذرت بو داده را بدون پختن سرو کنید، مغزها را کمی در آب معمولی بجوشانید تا پوسته سفت آن نرم شود. برای دادن پاپ کورن از استفاده از نمک پرهیز کنید.

غلات 

کشاورزان غلات اغلب وقتی گله های پرندگان طبیعت برای ضیافت به محصولاتشان می روند شکایت می کنند. گروهی از پرندگان گرسنه می توانند در کمترین زمان یک مزرعه غلات را از بین ببرند. غلات مغذی هستند و برای پرندگان بسیار مفید هستند. آنها ارزش های غذایی را ارائه می دهند که برخی از غذاها نمی توانند. غلات کامل منبع بسیار خوبی از پروتئین حیاتی هستند، به جز کربوهیدرات های مفید. 

​آجیل

آجیل برای پرنده خانگی شما بسیار سالم است. گردو، به ویژه، ویژگی های تغذیه ای زیادی دارد که در سایر آجیل ها یافت نمی شود. آجیل ها نیز بسیار خوشمزه هستند و بسیاری از پرندگان از آنها به عنوان خوراکی های خاص استقبال می کنند. آجیل ها اسباب بازی های طبیعی و خوراکی هستند. بسیاری از پرندگان زمانی را صرف تمرین ماهیچه های منقار و فک بر روی پوسته برخی گونه ها می کنند و سعی می کنند آنها را باز کنند. اگر یکی را پیدا کردند که به سادگی نمی تواند باز کند، به آنها دست بدهید و از یک فندق شکن برای شکستن آنها کمک بگیرید. همیشه مطمئن شوید که آجیلی که به پرنده خود سرو می کنید تمیز و بدون نمک باشد. آجیل ها را می توان برای حفظ طراوت در طولانی مدت منجمد کرد.


فلفل

اگرچه بسیاری از انسان ها در خوردن فلفل های تند مشکل دارند، پرندگان می توانند این تندی را تحمل کنند. به نظر می‌رسد که دوستان پرندگان ما فاقد گیرنده‌های طعمی هستند که در تندی فلفل می‌گیرند، که آنها را به محبوبیت پرندگان در سراسر جهان تبدیل می‌کند. سعی کنید به پرنده خانگی خود یک فلفل دلمه ای و قرمز تازه بدهید و تماشا کنید که آن را خرد می کند تا به گوشت و دانه های داخل آن برسد. ممکن است متوجه شوید که یک تامال کوچک داغ روی دستان خود دارید! فلفل Jalapeño یکی دیگر از موارد مورد علاقه پرندگان همراه است.

جیک لند

نظرات خود با ما و سایر دوستان در میان بگذارید، میتوانید سوال خود را در خصوص محصولات مطرح نمایید