رژیم غذایی برای افزایش وزن پرندگان مخصوصا طوطی ها

رژیم غذایی برای افزایش وزن پرندگان مخصوصا طوطی ها

چکیده

چندین کار وجود دارد که می توانید برای کمک به افزایش وزن پرنده انجام دهید، اما اولین کاری که باید انجام دهید اگر به کاهش وزن در پرنده خود مشکوک هستید این است که یک قرار ملاقات با دامپزشک خود تعیین کنید تا در اسرع وقت معاینه کامل انجام شود. ممکن است مشکل جدی برای سلامتی پرنده شما وجود داشته باشد که منجر به کاهش وزن شده که پزشک علت کاهش وزن را پیدا کند و به منظور حفظ سلامت پرنده خانگی شما، هر گونه کاهش وزن قابل توجه باید توسط دامپزشک مجاز به طور کامل بررسی شود تا هرگونه بیماری یا یا دلیل دیگر مشخص شود.

علت کاهش وزن را پیدا کنید

احتمال این وجود دارد که دامپزشک شما بتواند دلیل کاهش وزن پرنده شما را شناسایی کند و روشی را به شما توصیه کند تا پرنده خانگی خود را به وزن مناسب برگردانید. اگر این اتفاق بیفتد، البته باید به توصیه دامپزشک خود عمل کنید. با این حال، اگر هیچ مشکل یا بیماری در دوست پردار شما شناسایی نشد، ممکن است فقط به تغییر رژیم غذایی نیاز داشته باشد تا به وضعیت بدنی سالم و ایده آل برگردید. معرفی مقادیر بیشتری از برخی از غذاهای مورد علاقه پرنده شما ممکن است تمام چیزی باشد که برای تحریک اشتهای پرنده خانگی شما ضروری است.


​رژیم افزایش وزن

یکی از مواد غذایی که ثابت شده است مقدار زیادی کالری و مواد مغذی دارد، بادام زمینی است و خوشبختانه، اکثر پرندگان مخصوصا طوطی سانان علاقه زیادی به آن دارند. اضافه کردن تعدادی بادام زمینی در رژیم غذایی پرنده، مصرف پروتئین و چربی پرنده خانگی شما را افزایش می دهد و به آن کمک می کند تا کالری بیشتری مصرف کند و در نتیجه وزن اضافه گردد. فقط مواظب باشید زیاده روی نکنید، پرندگان در خوردن و زیاده روی بدسابقه هستند و معمولا از میان ظرف غذایشان ، مواردی که دوست دارند را می خورند و هر بار که شما ظرف غذا یا دانه را پر می کنید فقط اقلام مورد علاقه‌شان را می‌خورند، حتی زمانی که با ترکیبی از تنوع زیاد سرو می‌شوند. این می تواند باعث کمبودهای تغذیه ای شود. برای همین، یکی از دلایل اینکه رژیم غذایی پلت پیشنهاد می شود این مشکل است و به طور گسترده ای به عنوان یک غذای اصلی برای پرندگان عجیب و غریب توصیه می شود.

کار دیگری که می توانید برای کمک به وزن پرنده خود انجام دهید این است که مقداری تخمه آفتابگردان اضافی را به عنوان بخشی از شام یا به عنوان خوراکی در طول روز ارائه دهید. مغز تخمه آفتاب گردان نیز سرشار از مواد مغذی بوده که منجر به افزایش کالری مورد نیاز می شود که البته افراط در آن نیز می تواند زمینه مشکلات را ایجاد نماید.
ارزن یکی دیگر از موارد مورد علاقه پرندگان خانگی است و همچنین یک خوراکی با کالری بالاتر است که می تواند به افزایش وزن پرنده خانگی شما کمک کند. به اندازه برخی گزینه های دیگر مغذی نیست و حاوی کالری هایی است که می توانید به عنوان کالری متعادل از آن یاد کنید. برای کمک به مغذی تر کردن این غذا، ممکن است سعی کنید آن را با سایر بذرها ترکیب کنید. مواد افزوده شده به شما کمک می کند مطمئن شوید که پرنده شما طیف وسیع تری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم را دریافت می کند.

در مواردی که پرنده شما دستی است می توانید با یک ترازوی دقیق وزن پرنده خود را هر روز ثبت کنید. هر زمان که متوجه نوسانات وزن طبیعی پرنده خود به میزان یک اونس یا بیشتر در هر جهت شدید، بهترین کار این است که با دامپزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی پرنده شما در مسیر درستی قرار دارد. عدم انجام این کار می تواند اثرات مخربی بر دوست پردار شما داشته باشد.

جیک لند

نظرات خود با ما و سایر دوستان در میان بگذارید، میتوانید سوال خود را در خصوص محصولات مطرح نمایید