نشانه ها و علائم افسردگی در پرندگان

نشانه ها و علائم افسردگی در پرندگان

چکیده

پرندگان نه تنها می توانند افسرده شوند، بلکه افسردگی طولانی مدت می تواند منجر به رفتارهای خود زنی، ضعف در سیستم ایمنی بدن آنها و مجموعه ای از مشکلات دیگر شود. اگر شک دارید که پرنده شما ممکن است افسرده باشد، رفتار آن را با نکات ذکر شده در اینجا مقایسه کنید.نشانه‌هایی که به افسردگی اشاره می‌کنند ممکن است نشان دهند که شما باید چیزی را در مورد محیط پرنده یا سطح تعامل خود با حیوان خانگی خود تغییر دهید.

از دست دادن اشتها

اگرچه این می‌تواند نشانه‌ای از انواع مختلف مشکلات در پرندگان خانگی باشد، اما یکی از شاخص‌های بزرگ افسردگی، کاهش اشتها است. از آنجایی که پرندگان متابولیسم سریعی دارند، مهم است که یاد بگیرید اگر پرنده شما غذا خوردن را متوقف کرد، آن را خیلی سریع تشخیص دهید. کاهش وزن می تواند به سرعت اتفاق بیفتد و برای پرنده بسیار مضر باشد، بنابراین اگر متوجه شدید که مصرف غذای حیوان خانگی شما برای دو روز متوالی تغییر کرده است، می خواهید برای بررسی موضوع با کارشناسان این حوزه یا دامپزشک مشورت کنید.


​پرخاشگری

یکی از بزرگترین و به راحتی قابل تشخیص ترین نشانه های افسردگی یک پرنده، تغییر ناگهانی شخصیت است. اغلب، به ویژه در طوطی ها، این خود را به عنوان پرخاشگری نشان می دهد. در حالی که پرخاشگری می تواند فصلی و مرتبط با مسائل هورمونی باشد، رفتارهای غیرقابل توصیف مداوم ممکن است نشانه ای باشد که پرنده شما از شرایط موجود ناراضی است. در صورت وجود خشونت در پرنده، هر گونه تغییر رفتاری ناگهانی را توسط دامپزشک بررسی کنید تا نگرانی های پزشکی را رد کند. اگر پرنده شما از سلامت جسمانی مناسب برخوردار است، پس باید آنچه در مسائل روزمره در ارتباط با پرنده شما می گذرد را بیشتر بررسی کنید که می تواند باعث این رفتار شده باشد، کنید.


​کندن پر

هنگامی که پرنده شروع به کندن پر می کند، این عمل می تواند به سرعت به یک مشکل مزمن و آسیب رسان تبدیل شود. اگر متوجه لکه های طاس در پرنده خود شدید، حتما از دامپزشک خود بخواهید موارد را بررسی کند تا بتوانید بیماری را تشخیضص دهید. هنگامی که مطمئن شدید که مشکل پزشکی در بازی وجود ندارد، می توانید سعی کنید دلیل کندن پرنده خود را بفهمید. بسیاری از پرندگان از خستگی یا زمانی که تعامل اجتماعی کافی ندارند شروع به کندن می کنند، بنابراین برنامه ریزی زمان بیشتری با پرنده در هر روز ممکن است چیزی باشد که حیوان خانگی شما بیشتر از همه به آن نیاز دارد.


تغییر در صداها

شما پرنده خود را بهتر از هر کس دیگری می شناسید و اگر مدتی است صاحب آن هستید، باید با تن صدا و حجم و میزان جیغ های آن و انواع آوازهایی که می خواند کاملا آشنا باشید. اگر متوجه تغییر در سطح یا نوع صداهایی که پرنده دارد شدید، می‌تواند نشانه‌ای از افسردگی باشد. بسیاری از پرندگان از سر کسالت یا ناامیدی به جیغ زدن متوسل می شوند، بنابراین اگر صدای پرنده شما بلندتر از حد معمول است، ممکن است نشانه آن باشد که حیوان خانگی شما دوست دارد زمان بیشتری را برای تعامل با شما صرف کند.


خطوط استرس

یکی دیگر از نشانه هایی که نشان می دهد پرنده شما ممکن است دچار استرس یا افسردگی باشد، وجود خطوط استرس بر روی پرهای او است. منظور از خطوط استرس، خطوطی است که در راستای خطوط موجود پرها ، نوعی به هم ریختگی ایجاد می کند البته این خطوط استرس جای نگرانی ندارد اما اگر به آن توجه نشود می تواند زمینه ای برای مشکلات جدی تر باشد بنابراین در این صورت باید شرایطی که باعث شادی بیشتر پرنده شما می گردد را افزایش دهید.  مثلا تعامل بیشتر با آن و توجه بیشتر می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. در اینصورت می توانید به بهبود ظاهر و پرهای آن و همینطور  متوجه احساس بهتر در پرنده خود باشید.


جیک لند
  • دسته بندی : پرندگان - تغذیه پرندگان

نظرات خود با ما و سایر دوستان در میان بگذارید، میتوانید سوال خود را در خصوص محصولات مطرح نمایید