6 نکته کلیدی در تربیت و آموزش کوتوله برزیلی

6 نکته کلیدی در تربیت و آموزش کوتوله برزیلی

چکیده

کوتوله برزیلی ها پرندگانی بسیار زیبا، دوست داشتنی و اجتماعی هستند، به طوری که بسیاری از مردم آنها را به عنوان حیوان خانگی برای خانه خود انتخاب می کنند. اما باید بدانید که آنها حیواناتی بسیار باهوش و بسیار کنجکاو هستند، ویژگی هایی که با طوطی های "عموزاده" خود مشترک هستند. بنابراین با کمی صبر و محبت می توان آنها را به یادگیری چیزهای زیادی واداشت، مانند دستکاری چیزها با پاهای خود یا تکرار عبارات ساده. در اینجا چند نکته برای آموزش کوتوله برزیلی شما وجود دارد. نکات کلید در آموزش کوتوله برزیلی در خصوص سایر پرندگان مانند عروس هلندی، گرینچیک و سایر پرندگان نیز صدق می کند.

​1. تصور نکنید که با نوک زدن به شما صدمه زده اند.

لازم است در نظر داشته باشید که شاید در ابتدا با گاز گرفتن و نوک زدن، آنها بسیار ترسناک به نظر برسد، اما نباید نوک زدن باعث شود که شما از آموزش منصرف شوید و تسلیم گردید، بلکه باید در خود انگیزه و اشتیاق بیشتری برای یادگیری آنها پیدا کنید. هرگز با دست به سمت او حمله نکنید و در واقع، کشیدن دست تا جای امکان توصیه نمی شود، زیرا طوطی فکر می کند که منقارش یک سلاح است و می تواند بیشتر از آن استفاده کند. به گونه ای عمل کنید که تصور نکنه که می تواند از منقارش برای شما به عنوان یک سلاح استفاده کند و اجازه نده فکر کنه بهت صدمه زده . کاری که در حال حاضر باید انجام دهید این است که از کلمه "نه" استفاده کنید و آن را به قفس خود برگردانید.


​2. محیط مساعدی ایجاد کنید

علاوه بر این، ضروری است که محیطی مساعد ایجاد کنید که کوتوله برزیلی در آن احساس راحتی کند، با صدای دلنشینی با او صحبت کنید و در صورت موفقیت به او جایزه بدهید. با این حال از دادن جوایز به شکل آب نبات خودداری کنید و بهتر است از میوه ها استفاده کنید. در فروشگاه ما محصولات متنوعی برای کوتوله برزیلی موجود است که می توانید در این موارد نیز از آنها استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که نوازش ها و کلماتی که با لحن زیبا گفته می شود جایزه خوبی هستند. هنگامی که حیوان خانگی شما متوجه می شود که پس از یک درس خوب اجرا شده، پاداشی وجود دارد، تمام آنچه را که می خواهید به او بیاموزید، بسیار سریعتر خواهد آموخت.


​3. از سوت و لحن دوستانه استفاده کنید، اما سر او فریاد نزنید

اگر می خواهید توجه خود را جلب کنید از سوت استفاده کنید، اما فریاد نزنید، زیرا این پرندگان به سر و صدای ناگهانی بسیار حساس هستند و می ترسند. پرندگان با لحن و حجم صدای ما وضعیت ذهنی ما را تعیین می کنند، بنابراین اگر سر او فریاد بزنید، تنها چیزی که منتقل می کنید این است که شما فردی پرخاشگر هستید که باید از شما دوری کند. که به ایجاد بی اعتمادی می کند و روابط شما را به میزان قابل توجهی تضعیف خواهد کرد. در ابتدا، اگر بر سر  پرنده فریاد بزنید، ممکن است تسلیم شود، اما در درازمدت از شما ترس ایجاد می کند و از دستورات شما اطاعت نمی کند. همچنین نباید عصبی باشید، زیرا آنها قادر به تشخیص حس شما هستند و این باعث اضطراب و ترس می شود.


​4. تعهد به یادگیری تدریجی و بدون عجله

همچنین مهم است که شلوغ نکنید و کمی با سرعت یادگیری پرنده سازگار شوید. خواهید دید که چگونه به مرور زمان اعتماد به نفس خود را به دست خواهید آورد، به تماس با شما و صدایتان عادت خواهد کرد و تلاش شما به ثمر خواهد رسید. هنگامی که ترس او از بین رفت و به شما عادت کرد، در تعامل با خود احساس راحتی خواهید کرد و می توانید تمرین را شروع کنید. فقط مسئله زمان و تمرین است.

یک جلسه 20 دقیقه ای در روز برای حفظ انگیزه کافی است. بین هر جلسه تمرین استراحت های کوچکی داشته باشید و از صرف زمان زیاد برای آموزش خودداری کنید. در غیر این صورت، علاقه خود را از دست خواهید داد.


​5. تماس چشمی را حفظ کنید

ضروری است که هر زمان که کوتوله برزیلی خود را آموزش می دهید، تماس چشمی قوی و مستقیم داشته باشید. هر بار که به او دستور می دهید به چشمان او نگاه کنید. به این ترتیب کمند سلطه را در مقابل او تقویت خواهید کرد.


​6. صبر، صبر و بردباری

در برخی مواقع ممکن است صبر خود را از دست بدهید و بخواهید ماجرای آموزش را خاتمه دهید، به خصوص در ابتدا. به یاد داشته باشید که آموزش یک حیوان خانگی آسان نیست و نیاز به صبر زیادی دارد. کوتوله برزیلی شما نیاز به مراقبت روزانه دارد و نمی توانید وانمود کنید که همه چیزهایی را که می خواهید به او بیاموزید یک شبه یاد می گیرید.


جیک لند
  • دسته بندی : پرندگان - تغذیه پرندگان

نظرات خود با ما و سایر دوستان در میان بگذارید، میتوانید سوال خود را در خصوص محصولات مطرح نمایید

برای این محصول 2 نظر ارسال شده است.

رضارحیمی
رضارحیمی

طوطی برزیلی من خیلی صورتش را میخاراند

لطفا جوابی بمن بدهید چکارکنم براش با خاراندن صورتش پرهای ریخته ومن فقط با روغن زیتون چربش میکنم
مدیر سایت
پاسخ مدیر
مدیر سایت

تشخیص بیماری پرنده شما ، مشکل است.لازم است که با یک دامپزشک مشورت کنید.


رضارحیمی
رضارحیمی

طوطی برزیلی من خیلی صورتش را میخاراند

لطفا جوابی بمن بدهید چکارکنم براش با خاراندن صورتش پرهای ریخته ومن فقط با روغن زیتون چربش میکنم
مدیر سایت
پاسخ مدیر
مدیر سایت

تشخیص بیماری پرنده شما ، مشکل است.لازم است که با یک دامپزشک مشورت کنید. احتمال که پرنده شما شپشک داشته باشد است. قطره ضد شپشک استفاده نمایید.