مراقبت های روزانه ای که لاوبردها (کوتوله برزیلی) نیاز دارند

مراقبت های روزانه ای که لاوبردها (کوتوله برزیلی) نیاز دارند

چکیده

کوتوله برزیلی پرندگانی هستند که از خانواده طوطی ها مانند طوطی ها و طوطی ها هستند. آن‌ها به‌عنوان «غیرقابل تفکیک» شناخته می‌شوند، زیرا پیوندهای عاطفی بسیار قوی با شریک زندگی خود ایجاد می‌کنند که پس از انتخاب، در تمام زندگی وفادار می‌مانند. آنها از آفریقا می آیند، بنابراین آنها به آب و هوای گرم نیاز دارند تا بتوانند زندگی کنند و سالم باشند. به دلیل رنگ زنده زیبا، درخشنده و ابعاد کوچک، بسیاری از مردم آنها را به عنوان طلسم می پذیرند، اما حقیقت این است که این پرنده منحصراً مختص به عرصه داخلی نیست، بلکه ویژگی های خاصی را ارائه می دهد که باید در نظر گرفته شود تا به خوبی از آنها مراقبت کنید و سالم رشد کنید. اگر چنین است، کوتوله برزیلی ما کمتر از 20 سال عمر می کند. بیایید ببینیم کدام یک را باید هر روز بدهید.

1. اجازه دهید آزادانه پرواز کند

کوتوله برزیلی حتی اگر در قفس باشد، پرندگانی هستند که به طور منظم در طبیعت پرواز می کنند، بنابراین برای سالم ماندن و تناسب اندام به کمی آزادی نیاز دارند. البته به یاد داشته باشید که آنها نباید در معرض هیچ خطر احتمالی قرار گیرند، بنابراین مهم است که هر نوع گیاهی که ممکن است برای آنها سمی باشد و اشیایی که ممکن است ایمنی آنها را به خطر بیندازد، حذف کنید.


ایده آل این است که قفس را یک بار در روز باز کنید، همیشه پنجره های خانه بسته باشد تا نتوانند بیرون بروند و گم شوند. به این ترتیب، می توانید پاهای خود را دراز کنید، بال زدن و مرور کنید. اگر وقت دارید کمی با او بازی کنید و به او جایزه بدهید. همچنین، باید بدانید که موسیقی آنها را دوست دارد و آنها را تشویق می کند و آنها را به خواندن ترغیب می کند.​

​2. شرکت تناسب

کوتوله برزیلی حیواناتی بسیار اجتماعی و عاطفی هستند، بنابراین آنها باید با دیگر همسانان گونه خود پیوند برقرار کنند. در صورت فوت یکی از اعضای زوج، تعویض آن در اسرع وقت ضروری است. ما همچنین می‌توانیم گروه‌های پرشمارتری ایجاد کنیم، اما همیشه سعی می‌کنیم آنها را زوج کنیم. اگر نمی خواهید تعداد زیادی داشته باشید، نگران نباشید، زیرا آنها فقط در صورتی تولید مثل می کنند که جعبه لانه در اختیارشان باشد.

3. قفس را نزدیک پنجره قرار دهید

نور یک عنصر اساسی برای پرندگان است. این نور باید مستقیم و بدون عبور از شیشه ای باشد که پرتوهای فرابنفش را فیلتر می کند. بنابراین ایده آل این است که آنها را نزدیک پنجره قرار دهید و مرتباً آن را باز کنید. در زمستان از لامپ استفاده کنید تا با پنجره باز سرد نشوند.

​4. آب شیرین همیشه در دسترس است

مانند هر پرنده دیگری، کوتوله برزیلی برای زندگی به آب نیاز دارد، بنابراین باید روزانه تامین کنید و بررسی کنید که همیشه به خصوص در تابستان وجود دارد. همچنین به یاد داشته باشید که آن را هر روز عوض کنید تا انباشته نشود و شروع به تکثیر باکتری ها نکند.

​5. تغذیه سالم

در بازار می توان محصولات متنوعی برای کوتوله برزیلی پیدا کرد، اما حقیقت این است که برخی از آنها بهتر از سایرین هستند. ما همیشه ترکیبی از غلات متنوع با چربی کم و مکمل با مواد معدنی و ویتامین ها را توصیه می کنیم. این مخلوط دانه باید حدود 50 درصد از کل رژیم غذایی را به همراه داشته باشد. اما می توانید روزانه یک قاشق غذاخوری علوفه کوتوله برزیلی با کیفیت خوب نیز اضافه کنید، زیرا این یک گزینه بسیار راحت و متعادل است.
علاوه بر این، گاهی اوقات باید ردی از میوه و سبزیجات به او بدهید. این نوع گیاهان علاوه بر تامین مواد مغذی آنها را سرگرم نگه می دارد. در هر صورت، مهم است که این کار را همیشه در حد اعتدال انجام دهید.

​6. با آنها با محبت رفتار کنید

کوتوله برزیلی ها اگرچه پرنده هستند، اما برای کنار آمدن با مراقب خود به کمی محبت نیز نیاز دارند. اگر به آنها محبت، آرامش و آسایش بدهید و با محبت با آنها صحبت کنید، مشکلی نخواهید داشت.

​7. اسباب بازی بخرید

کوتوله برزیلی پرندگان بسیار باهوشی هستند و به محرک های دائمی نیاز دارند، بنابراین زمانی که حوصله شان سر می رود، اوقات بسیار بدی دارند. بسیاری از قفس‌ها قبلاً اسباب‌بازی‌های آویزان و پله‌ها را با خود می‌آورند، اما در غیر این صورت، می‌توانید از عهده سرگرمی خود برآیید. شما همچنین می توانید چند شاخه برای نگه داشتن، پریدن از یکی به دیگری و ناخن ها و منقار بپوشید.

جیک لند
  • دسته بندی : پرندگان - تغذیه پرندگان

نظرات خود با ما و سایر دوستان در میان بگذارید، میتوانید سوال خود را در خصوص محصولات مطرح نمایید