بهترین پرندگان خانگی برای بچه ها

بهترین پرندگان خانگی برای بچه ها

چکیده

اگر فررند شما درخواست پرنده خانگی کرده است، لازم است که برای انتخاب ملاحظاتی را در نظر بگیرید چراکه بر اساس شرایط و میزان وقتی که لازم است شما برای پرنده صرف کنید انتخاب شما متفاوت خواهد بود. عوامل زیادی وجود دارد که باید قبل از آوردن پرنده به خانه در نظر بگیرید، از جمله نیازهای مراقبتی، نیازهای اجتماعی، سر صدایی که ایجاد می کند. اما شاید مهم‌تر از همه اینها، انتخاب گونه‌ای از پرندگان که می‌توانند به خوبی با بچه‌ها همزیستی کنند، بیش از همه اهمیت داشته باشد.



1. فنج و قناری

فنچ ها و قناری ها در لیست بهترین پرندگان خانگی برای بچه ها قرار دارند زیرا به کمترین تعامل نیاز دارند و نگهداری از آنها آسان است. کودکان خردسال به خصوص این پرندگان را دوست دارند زیرا تماشای آنها جذاب است و صدای جیر جیر و خواندن آنها مانند "موسیقی" آرامش بخش می باشد.

فنچ ها معمولاً به تعامل با انسان ها اهمیت زیادی نمی دهند. بنابراین اگر تصمیم دارید یک فنچ را انتخاب کنید، بهتر است حداقل دو یا بیشتر از آنها بگیرید تا تنها نباشند. علاوه بر این، ممکن است به ندریت برخی از افراد بتوانند فنچ‌ها و قناری‌های خود را دستی کنند اما بطور معمول بیشتر این پرندگان را نباید از قفس خارج کرد. این بدان معناست که اگر فرزند شما هوس پرنده‌ای را دارد که بتواند آنرا به دست بگیرد و بازی کند فنچ یا قناری انتخاب خوبی نیست، پس به جای آن یکی از انواع طوطی ها را در نظر بگیرید. فنچ ها پرندگان بسیار ظریفی هستند که نیاز به ملایمت دارند.

فنچ ها پرندگان جذابی هستند که باید در خانه نگهداری کنید و می توانند یک تجربه سرگرم کننده و آموزشی برای کودکان فراهم کنند. اگر فکر می کنید فنچ ها برای فرزندتان بهترین هستند، شما می توانید آنها را در یکی از فروشگاه های پرنده تهیه کنید.

2.​ مرغ عشق

مرغ عشق که نام اصلی آن ها "budgerigar" است که در فهرست بهترین پرندگان خانگی برای بچه‌ها در رده دوم قرار دارند. این پرندگان کوچک با تنوع رنگی بالا و بسیار زیبا می توانند برای بچه ها بسیار سرگرم کننده باشند. آنها به راحتی با انسان ارتباط برقرار می کنند و مراقبت از آنها نسبتاً آسان است و در مواردی می توانند حتی صحبت کردن را یاد بگیرند. آنها شخصیت ملایمی دارند و اغلب به شدت با صاحبان خود پیوند می خورند و می توانند همراهان فوق العاده ای برای دوستداران پرندگان مخصوصا بچه ها تبدیل شوند.

اگر کودک شما پرنده ای می خواهد که واقعا بهترین دوست او باشد، یک مرغ عشق انتخاب کنید. اکثر مرغ عشق ها را می توان با دست تغذیه کرد و بسیار شیرین هستند و با کمال میل از دست انسان غذا می گیرند با این حال، مرغ عشق ها کوچک و ظریف هستند، بنابراین باید به کودکان کار با این پرندگان را آموزش داد.

مرغ عشق ها به یک رژیم غذایی متعادل از دانه ها مانند ارزن و کتان و میوه ها، سبزیجات،  یا به پلت‌ های مخصوص نیاز دارند. رژیم غذایی تمام دانه برای آنها بسیار مناسب نیست. یک مرغ عشق به طور معمولی به عنوان حیوان خانگی تا 10 سال عمر می کند. رژیم غذایی سالم نقش کلیدی در طول عمر آن دارد.

3. ​عروس هلندی

عروس هلندی یا کاکاتیل ها بزرگتر از فنچ ها و مرغ عشق ها هستند، اما با این وجود یکی از بهترین پرندگان خانگی برای بچه ها هستند. آنها می توانند یاد بگیرند که صحبت کنند، سوت بزنند، و شیرین کاری هایی انجام دهند، که آنها را برای کودکان لذت بخش می کند. عروس هلندی ها با بچه های بزرگتر که می توانند زمانی را به تعامل با آنها اختصاص دهند، خوب عمل می کنند. آن‌ها از وقت بیرون رفتن از قفس لذت می‌برند و نسبت به فنچ‌ها یا طوطی‌ها به وقت بیشتری برای بازی با آنها نیاز دارند. بنابراین برای بچه هایی که واقعاً تمایل به نگهداری از پرندگان و یادگیری در مورد آنها دارند، یک عروس هلندی بهترین انتخاب می باشد.

برخی از مسئولیت های مراقبتی شامل تغذیه یک رژیم غذایی متعادل (نه فقط ارزن و کتان)، تامین روزانه آب تازه، تمیز کردن قفس و تعامل و بازی با عروس هلندی است. اگرچه فرزند شما ممکن است در هنگام انجام این وظایف بسته به سن خود نیاز به نظارت داشته باشد، اما هنوز هم می تواند از مراقبت از پرنده ای مانند عروس هلندی چیزهای زیادی بیاموزد.

هرچند عروس هلندی به عنوان یک پرنده خانگی بسیار سرگرم کننده و جذاب است اما بی توجهی به آنها هم در ادامه می تواند از نظر سلامت روحی به آنها صدمه بزند بنابراین لازم است که زمانی برای تعامل با این پرنده خوش اخلاق گذاشته شود.



جیک لند
  • دسته بندی : پرندگان - تغذیه پرندگان

نظرات خود با ما و سایر دوستان در میان بگذارید، میتوانید سوال خود را در خصوص محصولات مطرح نمایید