7 تا پرنده کوچک مناسب برای حیوان خانگی

7 تا پرنده کوچک مناسب برای حیوان خانگی

چکیده

پرندگان خانگی کوچک می توانند همراهان عالی باشند. به طور کلی مراقبت از آنها نسبت به بسیاری از گونه های پرندگان بزرگ، آسان تر است و به دلیل اندازه کوچکتر آنها تا حدودی ساکت تر هستند. اما پرندگان کوچک هم صاحب شخصیت هستند. برخی پرندگان ترجیح می دهند با پرندگان دیگر زندگی کنند در حالی که برخی دیگر تا زمانی که در کنار انسان هستند می توانند به تنهایی زندگی کنند. در اینجا هشت مورد از محبوب ترین پرندگان کوچک برای نگهداری به عنوان حیوان خانگی آورده شده است. حتی برای یک پرنده کوچک، قانون کلی این است که یک قفس بزرگ تا حد امکان فراهم کنید، به خصوص اگر پرنده زمان زیادی را در آن سپری کند.


1. فنچ

فنچ ها برای افرادی ایده آل هستند که می خواهند از تماشای پرندگان لذت ببرند اما نمی خواهند که آنها را به دست بگیرند. آنها تا حدودی بداخلاق هستند و از ترجیح می دهند که با سایر فنچ ها باشند تا با انسان ها . فنچ‌های خانگی معمولاً در گله‌های سه تا پنج نفره خوب عمل می‌کنند و به یک قفس بزرگ نیاز دارند که بتوانند در آن پرواز کنند، زیرا معمولاً تنها فضای آنها برای پرواز است . فنچ ها انواع مختلفی دارند، از جمله فنچ گورخری، فنچ گولدیان و فنچ اجتماعی.

2.قناری

قناری ها که بومی جزایر ماکرونزی هستند، به خاطر پرهای درخشان و آوازهای زیبای خود شناخته می شوند. مانند سایر اعضای خانواده فنچ ها، این پرندگان کوچک از دست زدن به آنها استقبال نمی کنند. اما با آموزش فراوان، یک قناری ممکن است یاد بگیرد که روی یک فرد بنشیند. قناری را در یک قفس جادار نگهداری کنید، به خصوص اگر فضای امن دیگری برای پرواز آن ندارید. علاوه بر این، اغلب لازم است قناری ها را به صورت جداگانه نگهداری کنید.

3.مرغ عشق

مرغ عشق ها، طوطی کوچک با شخصیت بزرگ هستند. مرغ عشق ها به عنوان یکی از کوچک‌ترین طوطی‌ها، رنگ‌های مختلفی دارند و می‌توانند صحبت کردن را یاد بگیرند. این پرندگان باهوش به اسباب‌بازی‌های زیادی نیاز دارند تا آنها را خوشحال نگه دارد. اگر نمی توانید زمان کافی را با طوطی تان بگذرانید، برای جلوگیری از تنهایی، حداقل چند مدل اسباب بازی برای آنها تهیه کنید.

4.پروتلت

پروتلت ها که به آنها "طوطی جیبی" نیز می گویند، به نظر نمی رسد که متوجه کوچک بودن آنها بشوید چون رفتارهایی بیش از جثه خود انجام می دهند. پروتلت ها نیز مانند پسر عموی خود، طوطی آمازون، شخصیت‌های جسور و خنده‌داری دارند و مشتاق توجه هستند. آنها نیاز به رسیدگی کافی دارند، زیرا زمانی که به درستی آموزش نبینند، شهرت دارند که به نوبه خود خیلی تنبل هستند. آنها همچنین پرندگان پرانرژی هستند و باید هر روز چندین ساعت را بیرون از قفس بگذرانند.

5.کوتوله برزیلی

درست به نام خود، کوتوله برزیلی در جفت های پیوندی رشد می کنند. اما یک پرنده مجرد نیز می تواند با یک مراقبت خوب، پرنده خانگی خوبی باشد.کوتوله برزیلی تنها بودن را دوست ندارند و با بی توجهی می توانند مشکلات رفتاری مانند گاز گرفتن را انجام دهد. آنها همچنین آوازخوان های خوبی هستند و علاوه بر صدای جیر جیر ، چه چه هم می زنند که ممکن است از چنین پرنده کوچکی انتظار نداشته باشید. رایج ترین گونه هایی که به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند کوتوله برزیلی فیشر، صورت هلویی، طلایی، نقاب سیاه و .... هستند.

6.گیرین چیک

مخروط‌های گونه سبز به خاطر حالت بازیگوش و محبت آمیزشان محبوب شده‌اند، اما برای جلوگیری از مشکلات رفتاری به برخورد مناسب نیاز دارند. این بومیان آمریکای جنوبی معمولاً ترفندها و بازی‌ها را به سرعت یاد می‌گیرند اگرچه بیشتر آنها معمولاً صحبت نمی‌کنند. با این حال، اگر حوصله یا نادیده گرفته شوند، مستعد پر چیدن هستند. بنابراین اگر دوست دارید این پرنده زیبا را داشته باشید باید به آن توجه داشته باشید.

7.عروس هلندی

بومی استرالیا، عروس هلندیها به دلیل شخصیت دوستانه خود ارزشمند هستند. وقتی به درستی اجتماعی شوند، معمولا پرندگان مطیع هستند که مردم را دوست دارند. آنها معمولاً پر سر و صدا نیستند، اگرچه می توانند یاد بگیرند که سوت زن عالی باشند. یک عروس هلندی تنها خوب است، به شرطی که توجه زیادی به آن داشته باشید. در غیر این صورت، یک جفت پرنده می توانند همدیگر را از تنهایی دربیاورند .


جیک لند
  • دسته بندی : پرندگان - تغذیه پرندگان

نظرات خود با ما و سایر دوستان در میان بگذارید، میتوانید سوال خود را در خصوص محصولات مطرح نمایید