مراقبت های روزانه که کوتوله برزیلی به آن نیاز دارد

مراقبت های روزانه که کوتوله برزیلی به آن نیاز دارد

چکیده

طوطی برزیلی یا کوتوله برزیلی یا لاوبرد، پرنده هایی هستند که از خانواده طوطی سانان به شمار می روند. آن‌ها به‌عنوان پرندگان و جفت های جدانشدنی شناخته می‌شوند، زیرا پیوندهای عاطفی بسیار قوی با جفت خود ایجاد می‌کنند، که پس از انتخاب، در تمام زندگی خود وفادار می‌مانند. آنها از آفریقا می آیند، بنابراین آنها به آب و هوای گرم نیاز دارند تا بتوانند زندگی کنند و سالم باشند. به دلیل رنگ زنده زیبا، درخشنده و ابعاد کوچک، بسیاری از مردم آنها را به عنوان یک پرنده خانگی و خوش یمن می پذیرند. برای نگهداری از آنها در خانه لازم است که به خوبی از آنها مراقبت کنیدتا سالم رشد کند.در شرایط نگهداری خوب، کوتوله برزیلی تا 20 سال عمر می کند. حالا ببینیم برای تضمین سلامتی آنها چه کاری باید بکنیم.

1. اجازه دهید آزادانه پرواز کند

کوتوله برزیلی حتی اگر در قفس باشد، پرندگانی هستند که به طور منظم در طبیعت پرواز می کنند، بنابراین برای سلامتی بیشتر و تناسب اندام به کمی آزادی نیاز دارند. البته به یاد داشته باشید که قبل از هر چیز لازم است که نباید در معرض هیچ گونه خطر احتمالی قرار گیرند، بنابراین مهم است که هر نوع گیاهی که ممکن است برای آنها سمی باشد و اشیایی که ممکن است ایمنی آنها را به خطر بیندازد،  از دسترسی آن خارج کنید البته بعد از اینکه از فرار کردن آن مطمئن شدید، بنابراین لازم است که پنجره ها را ببندید.

ایده آل این است که قفس را یک بار در روز باز کنید، همیشه پنجره های خانه بسته باشد تا نتوانند بیرون برود و گم شوند. به این ترتیب، می توانید روی کاناپه بنشینید و پرواز و بال زدن آن را تماشا کنید. اگر وقت دارید کمی با او بازی کنید و به او جایزه بدهید. همچنین، باید بدانید که آنها موسیقی بسیار دوست دارند و آنها را تشویق می کنند که آنها هم شروع به آواز خواندن کنند و جالب است بدانید در خواندن و چه چه زدن مهارت زیادی دارند.

​2. شرکت تناسب

کوتوله برزیلی حیواناتی بسیار اجتماعی و عاطفی هستند، بنابراین آنها باید با دیگر همسانان گونه خود پیوند برقرار کنند. در صورت فوت یکی از اعضای زوج، تامین یک همدم جدید در اسرع وقت ضروری است. ما همچنین می‌توانید گله ای از آنها را ایجاد کنید، اما همیشه سعی کنید آنها را زوج کنید. اگر نمی خواهید تعداد زیادی داشته باشید، نگران نباشید، زیرا آنها فقط در صورتی تولید مثل می کنند که شرایط و لانه در اختیارشان باشد.

​3. قفس را نزدیک پنجره برای حمام نور قرار دهید

نور یک عنصر اساسی برای پرندگان است. این نور باید مستقیم و بدون عبور از شیشه ای باشد که پرتوهای فرابنفش را فیلتر می کند. بنابراین ایده آل این است که آنها را نزدیک پنجره قرار دهید و مرتباً آن را باز کنید. در زمستان از لامپ استفاده کنید تا با پنجره باز سرد نشوند.

​4. آب شیرین همیشه در دسترس است

مانند هر پرنده دیگری، کوتوله برزیلی برای زندگی به آب نیاز دارد، بنابراین باید روزانه آب تازه تامین کنید و بررسی کنید که همیشه به خصوص در تابستان بدون آب نباشند. همچنین به یاد داشته باشید که آن را هر روز عوض کنید تا انباشته نشود و شروع به تکثیر باکتری ها نکند. شستشوی جای آب و ضدعفونی کردن هفتگی را فراموش نکنید.

​5. تغذیه سالم

در بازار می توان محصولات متنوعی برای کوتوله برزیلی پیدا کرد، اما حقیقت این است که برخی از آنها بهتر از سایرین هستند. ما همیشه ترکیبی از غلات متنوع با چربی کم و مکمل با مواد معدنی و ویتامین ها را توصیه می کنیم. این مخلوط دانه باید حدود 50 درصد از کل رژیم غذایی را به همراه داشته باشد. اما می توانید روزانه یک قاشق غذاخوری علوفه کوتوله برزیلی با کیفیت خوب نیز اضافه کنید، زیرا این یک گزینه بسیار راحت و متعادل است.

علاوه بر این، گاهی اوقات باید به آنها میوه و سبزیجات بدهید. این نوع گیاهان علاوه بر تامین مواد مغذی آنها را سرگرم نگه می دارد. در هر صورت، مهم است که این کار را همیشه در حد اعتدال انجام دهید.

​6. با آنها با محبت رفتار کنید

کوتوله برزیلی ها اگرچه پرنده هستند، اما برای کنار آمدن با مراقب خود به کمی محبت نیز نیاز دارند. اگر به آنها محبت، آرامش و آسایش بدهید و با محبت با آنها صحبت کنید، مشکلی نخواهید داشت.

​7. اسباب بازی بخرید

کوتوله برزیلی پرندگان بسیار باهوشی هستند و به محرک های دائمی نیاز دارند، بنابراین زمانی که حوصله شان سر می رود، اوقات بسیار بدی دارند. تهیه اسباب بازی های آویزان مانند تاب و نردبان های رنگی آنها را سرگرم می کند بدون اسباب بازی مشکلی می توانید از عهده سرگرمی آنها برآیید. 








جیک لند
  • دسته بندی : پرندگان - تغذیه پرندگان

نظرات خود با ما و سایر دوستان در میان بگذارید، میتوانید سوال خود را در خصوص محصولات مطرح نمایید

برای این محصول 1 نظر ارسال شده است.

سارا محمودزاده
سارا محمودزاده

رضایت از خرید

سفارشم عالی بود ممنون
مدیر سایت
پاسخ مدیر
مدیر سایت

ممنون از اظهار لطفا شما.