آیا طوطی ها می توانند گرما و سرما را در فضای باز تحمل کنند؟

آیا طوطی ها می توانند گرما و سرما را در فضای باز تحمل کنند؟

چکیده

طوطی ها با تغییرات تدریجی دما خود را سازگار می کنند، اما در اکثر مناطق آب و هوایی زیاد در زمستان در خارج از خانه نیستند. زیستگاه و لانه آنها در تحمل دمای بالا و پایین نقش مهمی دارد. هر چند این موضوع در خصوص طوطی هایی که ،در محیط پرندگان خانگی با دمای متعادل بودند صدق نمی کند.

​محدوده دما

قبل از هر چیز لازم است که روشن کنیم این مطلب در خصوص طوطی های آزاد می باشد . طوطی های آزاد با دمای متوسط بهترین عملکرد را دارند و در سرما یا گرمای شدید احساس ناراحتی می کنند، درست همانند انسان ها. دمای ایده آل در روز برای این پرندگان بین 16 تا 22 درجه سانتیگراد است، اگرچه طوطی ها می توانند تا گرمای 30 درجه را بدون ایجاد ناراحتی تحمل کنند. این پرندگان می توانند دمای پایین شبانه حدود 5 درجه را تحمل کنند. هنگامی که دما به زیر 5 درجه می رسد یا از 30 درجه بیشتر می شود، طوطی احساس ناخوشایندی می کند.

​اهمیت سرما و گرمای شدید

اگر هوا برای طوطی ها بیش از حد سرد شود، ممکن است دچار سرمازدگی شوند و همینطور هوا برای طوطی ها بیش از حد گرم شود، ممکن است دچار گرمازدگی شوند. در حالی که هر دو شرایط به طور بالقوه کشنده هستند، اما گرمازدگی جدی تر است. طوطی می تواند در کمتر از 15 دقیقه در برابر گرمازدگی تسلیم شود، در حالی که سرماخوردگی طی چند روز شروع می شود. در خصوص طوطی های خانگی برای محافظت از سلامت پرنده، فقط در صورتی که دما در محدوده دمای دلخواه او باشد، طوطی را از خانه خارج کنید.

​نشانه های ناراحتی

اگر طوطی تان بیش از حد گرم شود، نفس نفس می زند و بال هایش را از بدنش دور می کند تا خنک شود. واگر پرنده سردش شود در تلاش برای حفظ گرما خود را پف می کند و ممکن است برای مدت طولانی پف کند. به طور کلی، پرندگان چاق‌تر کمتر قادر به تحمل دمای گرم هستند، زیرا چربی زیرپوستی بدن آنها را عایق می‌کند و کیسه‌های هوایی را فشرده می‌کند که جریان هوا را امکان‌پذیر می‌کند. یک طوطی چاق در دماهای گرم از یک پرنده لاغر زودتر استرس گرمایی را تجربه می کند. پرندگان برای خنک شدن هوای گرم را از طریق این کیسه های هوا خارج می کنند. اگر متوجه این علائم شدید، پرنده خود را به یک محیط معتدل مانند داخل خانه ببرید.

نکات

اگر دوست دارید که طوطی شما در شرایط سردتر یا گرمتر وقت خود را در بیرون از خانه بگذراند، با قرار دادن او به تدریج در دماهای مختلف شروع کنید. به عنوان مثال، اگر دوست دارید طوطی تان در یک روز سرد زمستانی هوای تازه بخورد، اوایل پاییز او را چند ساعت در روز بیرون ببرید. در طول پاییز به او زمان هوای تازه بدهید تا دمای زمستان آنچنان شوک وارد نکند. به عنوان یک قاعده، اجازه ندهید یک طوطی در معرض تغییر دمای بیش از 10 تا 15 درجه در یک دوره 24 ساعته قرار گیرد.


جیک لند
  • دسته بندی : پرندگان - تغذیه پرندگان

نظرات خود با ما و سایر دوستان در میان بگذارید، میتوانید سوال خود را در خصوص محصولات مطرح نمایید