آیا عروس هلندی ها سرما می خورد؟

آیا عروس هلندی ها سرما می خورد؟

چکیده

دمای محیط عروس هلندی حیوان خانگی شما باید بین 19 تا 27 درجه سانتی گراد باشد. یک عروس هلندی در قفس می تواند طیف وسیعی از دماها را تحمل کند، تا زمانی که تغییرات تدریجی باشد. اما کاهش ناگهانی دما برای او خطرناک است. ​


سازگاری

عروس هلندی ها، بومی مناطق خشک و نیمه خشک استرالیا هستند، جایی که می توانند دمای صفر درجه و تا 37 درجه سانتیگراد را تجربه کنند. این طیف وسیعی از درجه حرارت است، اما عروس هلندی حیوان خانگی شما شرایطش فرق می کند و در تمام عمرش بصورت تجملاتی در داخل خانه در دمای مناسب زندگی کرده است بنابراین بدن او برای تحمل افت ناگهانی دما سازگار نیست. این بدان معنا نیست که اگر تغییر آب و هوا تدریجی بود، نمی تواند به آن عادت کند. او هرگز نباید در معرض افت ناگهانی 15 درجه یا بیشتر قرار گیرد.

​خطر از سرماخوردگی

تجربه یک افت شدید در زیر دمای محیط راحت او می تواند یک عروس هلندی در قفس را دچار بیماری، شوک  تا حد مرگ آسیب پذیر کند. لرز و پرهای پف کرده نشان دهنده سردی اوست در اینصورت گرمای اطراف او را به آرامی افزایش دهید، زیرا افزایش ناگهانی دما به اندازه افت ناگهانی خطرناک است. لامپ‌های رشته‌ای برای تامین گرمای تدریجی محیط مفید هستند. عروس هلندی ها مستعد سرماخوردگی هستند در این صورت  وضعیت آن ها با پوست سرد، خشک و رنگ پریده مشخص می شود. در اینصورت می توانید به آرامی ناحیه آسیب دیده پوست را با آب گرم اما نه داغ گرم کنید و برای درمان به دامپزشک مراجعه کنید.

جوجه ها را گرم نگه دارید

در حالی که یک عروس هلندی بالغ می تواند خود را با کاهش تدریجی دما سازگار کند، جوجه ها در برابر سرماخوردگی آسیب پذیرتر هستند. گرمای کافی برای جوجه عروس هلندی به قدری مهم است که جوجه قادر به  غذا خوردن و هضم غذا نخواهد بود مگر اینکه گرم و راحت باشد. دمای اتاق برای جوجه عروس هلندی های زیر سه هفته باید حدود 33 درجه باشد. جوجه ها بزرگتر می توانند دمای بدن را درتا 27 درجه تحمل کنند.

​گرما نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند

اگرچه عروس هلندی شما پرنده ای است که به هوای گرم عادت دارد، اما نمی تواند گرمای شدید را مانند سرمای شدید تحمل کند. هرگز عروس هلندی را در ماشین رها نکنید، حتی زمانی که هوا در بیرون معتدل است، برای مثال. اگر قفس را در فصل بهار یا تابستان در پاسیو بیرون می آورید، او را در مکانی با نور مستقیم خورشید قرار ندهید. انجام این کار می تواند او را در معرض خطر گرمازدگی، کم آبی و احتمالاً مرگ قرار دهد. همیشه او را در منطقه ای با حداقل سایه قرار دهید تا در صورت گرم شدن بیش از حد، بتواند خود را به سایه ببرد و مطمئن شوید که آب کافی دارد تا بتواند آب بدن خود را تامین کند.

جیک لند
  • دسته بندی : پرندگان - تغذیه پرندگان

نظرات خود با ما و سایر دوستان در میان بگذارید، میتوانید سوال خود را در خصوص محصولات مطرح نمایید