دلایل جیغ زدن طوطی ها به ویژه عروس هلندی

دلایل جیغ زدن طوطی ها به ویژه عروس هلندی

چکیده

طوطی ها حیوانات بسیار خوش صدایی هستند. با این حال بسیاری از مردمT از صدا و جیغ طوطی ها شکایت دارند و گاهی پرندگان خود را مجبور به سکوت کنند. هرچند اگر پرنده ای در خانه‌مان داشته باشیم باید تا حدی سر و صدا را بپذیریم و تحمل کنیم اما کارهایی وجود دارد که می‌توانیم برای کنترل جیغ زدن انجام دهیم.​

دلایل جیغ زدن طوطی و راه کارهای آن

  1. پرندگان از صداها به عنوان وسیله ارتباطی استفاده می کنند. در طبیعت، پرندگان به صورت گله ای زندگی می کنند. گله پرندگان مکان بسیار امنی برای پرنده است. گله، محافظت در برابر شکارچیان، فرصت برای معاشرت، کمک به یافتن غذا و مکانی امن برای لانه سازی فراهم می کند. وقتی در خانه‌مان پرنده خانگی نگهداری می کنیم، طوطی ها سعی می کنند همانطور که با گله وحشی خود ارتباط برقرار می کنند با ما ارتباط برقرار کنند. مشکل این است که ما با نمی توانیم به طوطی پاسخ دهیم.
  2. ارتباط از طریق صدا یکی از رایج ترین اشکال صداسازی است. وقتی طوطی ها در طبیعت از هم جدا می شوند، در تلاش برای یافتن گله خود فریاد می زنند. پرندگان دیگر در گله تماس می گیرند و به پرنده گمشده کمک می کنند تا مسیر خود را پیدا کند. پرنده در خانه نیز این احساس را پیدا می کند و اغلب احساس می کند که صاحب خود رها شده است، زمانی که ما برای کار یا مدرسه یا حتی برای رفتن به اتاق دیگری حرکت می کنیم. طوطی فریاد می زند، و اگر ما به آنها پاسخ ندهیم، صدایش بلندتر و مداوم تر می شود. با بلندتر شدن صدای پرنده، به فریادی تبدیل می‌شود كه معمولاً وقتی ما انسان‌ها می شنویم، می‌پرسیم: خدای من، چه خبر است؟ پرنده می آموزد که باید با صدای بلند فریاد بزند تا با صاحب خود ارتباط برقرار کند. به منظور کاهش اضطراب او برای جدایی، ما می توانیم با پرنده ارتباط برقرار کنیم. یک سوت یا عبارت ساده، مانند "من الان برمی گردم!" یا "من اینجا هستم!" در صورت استفاده مداوم می تواند کارساز باشد. هنگامی که پرنده شما برای اولین بار شروع به صدا زدن کرد، به سادگی از  واژه ارتبطی استفاده کنید. اگر به طور مداوم استفاده شود، پرنده در نهایت می تواند یاد بگیرد که تماس شما به این معنی است که دوباره برمی گردید. البته زمانی که در اتاق‌های مختلف خانه‌مان هستیم، می‌توانیم سعی کنیم پرنده را با خود بیاوریم. داشتن نشیمنگاه در سراسر خانه می تواند این کار را آسان کند.
  3. طوطی ها همچنین به دلایل دیگر می توانند سر و صدای زیادی ایجاد کنند. بی حوصلگی، بیماری، آسیب، ورزش نکردن، یا صرفاً به عنوان بیان شادی، همگی دلایلی برای جیغ زدن در طوطی ها هستند. اگر پرندگان اغلب یا برای مدت طولانی تنها بمانند، می توانند شروع به فریاد زدن کنند، زیرا کار دیگری برای انجام دادن ندارند، و به این امید که بالاخره یک نفر به آنها توجه می کند. اگر پرندگان مجبور باشند برای هر دوره زمانی به حال خود رها شوند، به یک محیط محرک نیاز دارند. اگر پرنده عادت داشته باشد که خودش را سرگرم کند، تنوع خوبی از اسباب‌بازی‌ها و غذاها باعث می‌شود که پرنده را مشغول کند. طوطی ها باید حداقل 3-4 ساعت در روز از قفس خود خارج شوند. با اجازه دادن به پرنده خود برای ورزش (با پرواز یا بال زدن شدید)، پرنده شما قادر خواهد بود مقداری از انرژی را که ممکن است او را عصبی می کند صرف کند. این زمان همچنین باید برای تعامل با پرنده شما مورد استفاده قرار گیرد، اگر پرنده دیگری نیست که نزدیک به آن باشد. پرندگان برای شاد ماندن نیاز به تعامل اجتماعی دارند. پرندگانی که بیمار هستند ممکن است بیشتر صدا کنند، اما به احتمال زیاد صدای کمتری دارند. شما باید از عادات پرنده خود آگاه باشید و در صورت مشاهده موارد غیرعادی با دامپزشک تماس بگیرید. پرنده مجروح معمولاً از درد فریاد می زند. هر گونه فریاد ناگهانی باید بررسی شود. طوطی ها نیز در صورت ترس جیغ خواهند زد. پرندگان حیوانات شکاری هستند و می توانند از حیوانات دیگر هم در خانه و هم در خارج از آن بترسند - مانند شاهین هایی که از پنجره دیده می شوند.
  4. همه پرندگان در نقطه ای از روز صدا می کنند. بیشتر طوطی‌ها در طول صبح و اواخر بعدازظهر یک روال آواز خواندن دارند، همانطور که در طبیعت انجام می‌دهند. همه پرندگان باید از این آزادی برای ابراز وجود برخوردار باشند. پرنده شما بخاطر شرایط زندگی خوشحال است! پرندگان همچنین ممکن است سطح سر و صدای کلی در خانه شما را منعکس کنند. صدای بلند بچه ها، سگ ها، تلویزیون، استریو، جاروبرقی و غیره همگی می توانند باعث شوند طوطی ها سر و صدای زیادی ایجاد کنند. کاهش سطح سر و صدای عمومی در خانه شما باید پرندگان شما را کمی ساکت تر کند.
  5. پرندگان به طور طبیعی زمانی که هوا تاریک است ساکت می شوند، بنابراین بسیاری از مردم فکر می کنند که پوشاندن قفس یا قرار دادن پرنده در اتاق تاریک، کمد یا گاراژ باعث ساکت شدن آنها می شود. این مطمئناً کارساز خواهد بود، اما آیا این انسانی است که پرنده خود را محدود به انجام کارهایی کنید که به طور طبیعی انجام می شوند؟ اگر طوطی تحت این نوع درمان قرار گیرد، سلامت روان و ثبات او بدتر می شود. بسیاری از مردم ناخواسته با پاسخ دادن به فریاد به پرنده برای جیغ زدن پاداش می دهند. پرندگان دوست دارند خودنمایی کنند و صدا فقط زمانی بدتر می شود که طوطی شما فکر کند که می خواهید در مسابقه جیغ کشی شرکت کنید. ضربه زدن به قفس، پرتاب اجسام به سمت قفس یا برخورد با پرنده بسیار غیر اخلاقی است و می تواند منجر به آسیب دائمی جسمی و روحی به پرنده شود. هنگامی که پرنده اعتماد خود را به شما از دست داد، ترمیم رابطه شما دشوار خواهد بود.
  6. صداها، از جمله برخی از جیغ زدن، برای طوطی ها طبیعی است و باید انتظار آن را داشته باشید. اگر شما، اعضای خانواده یا همسایگانتان قادر به تحمل سر و صدا نیستید، طوطی مناسب شرایط شما نیست. اگر با پرنده ای سر و کار دارید که بی وقفه فریاد می زند و در نهایت حوصله شما به پایان رسیده، به نظر می رسد که باید در داشتن آن تجدید نظر کنید. بسیار مهم است که در رابطه با پرنده خود شرایط را بپذیرید  تا او بتواند سالهای زیادی خانه خود را حفظ کند.
جیک لند
  • دسته بندی : پرندگان - تغذیه پرندگان

نظرات خود با ما و سایر دوستان در میان بگذارید، میتوانید سوال خود را در خصوص محصولات مطرح نمایید